Падналият дъжд преди началото на втория ден от надпреварата в “Португалия” се оказа препятствие за голяма част от пилотите, включително и за двукратния шампион Маркус Грьонхолм. Изборът на гуми бе решаващ за крайното класиране. Анализ на BFGoodrich относно стратегиите на отборите в Световния рали шампионат.
BP-Ford WRT: грешка при избора на гуми за Маркус Грьонхолм в събота сутрин (“медиум” при мокър макадам) и следобед (“медиум” при суха настилка). Мико Хирвонен използва “медиум-софт” за сутрешната сесия в събота, но имаше проблеми в началото на надпреварата в петък, когато избра твърдия вариант на BFGoodrich g-Force Gravel.
Citroën-Total WRT: почти перфектно състезание за Citroën Sport; Дани Сордо допусна минимална грешка по време на следобедната сесия в събота, когато заложи на “медиум” за сметка на по-твърдата каучукова смес.
Subaru WRT: лош избор за Солберг и Аткинсън, които стартираха съботния ден с медиум варианта на BFGoodrich g-Force Gravel. Сериозното натоварване по макадамовите трасета и неадекватният избор резултираха в твърде бързо износване на гумите на Subaru Impreza WRC2007.
OMV Kronos Citroën WRT: грешка и за Манфред Щол, който разчиташе на “медиум” при първото преминаване на съботните скоростни отсечки. Даниел Карлсон рискува с меката каучукова смес, което бе идеалния вариант за най-проблематичния етап от надпреварата.
Себастиен Льоб (Citroën/BFGoodrich): “Екипът на Citroen и персоналът на BFGoodrich ни осигуриха нужната информация, което ни помогна да се справим по максимално добър начин с променливите атмосферни условия и да изберем най-подходящия комплект гуми за съботния ден от надпреварата.”
Матю Бонардел, мениджър рали отдел на BFGoodrich: “Рали “Португалия”, което се завърна в календара на Световния рали шампионат, се оказа изключително предизвикателство за гумите. Станахме свидетели на множество спуквания, които за щастие на пилотите бяха неутрализирани от успешно от системата “Мус”. Променливите атмосферни условия принудиха нашите партньори да използват цялата налична за този уикенд гама на BFGoodrich g-Force Gravel. Себастиен взе някои твърде смели решения, които за разлика от старта в “Швеция” се превърнаха в основен коз за победата."