Приключението за BFGoodrich в Световния рали шампионат, което започна през 2006 година в Монте Карло, ще приключи в края на този уикенд с рали „Великобритания“. Американската компания, която е част от концерна Michelin, ще спечели четвъртата си титла и вероятно 32-ата си победа сред горите на Уелс, където финишира сезон 2007.
На 27 февруари ФИА официално обяви, че Pirelli ще бъде единственият доставчик на гуми в Световния рали шампионат през 2008, 2009 и 2010 година. Конкурентната компания Michelin, която посредством дъщерната си марка BFGoodrich присъства в надпреварата, обжалва решението на ръководния орган, но неуспешно. Това означава, че идният сезон ще стартира без участието на американската фирма. Въпреки това BFGoodrich остава твърдо в света на моторните спортове благодарение на набиращите все по-голяма популярност IRC серии и на националните шампионати.Преди старта на сезон 2006 BFGoodrich бе известна в спортните среди благодарение на участието си в рали-крос състезанията и продуктите, които предлага за пазара 4x4. В началото на миналата година американската компания стартира кампанията си в Световния рали шампионат като официален партньор на Kronos-Citroën и BP-Ford. Много от частните отбори също избраха марката BFGoodrich пред конкурентните продукти.
Още в първия си сезон дъщерната компания на Michelin спечели всички 16 старта и двете титли, побеждавайки основния си конкурент, който от три десетилетия участва активно в рали спорта. Посредством успехите в Световния рали шампионат BFGoodrich отвоюва стабилни позиции на европейския пазар за автомобилни гуми. През следващата година Pireli напусна WRC-надпреварата, но въпреки това американската компания продължи да работи активно върху своите продукти. Новата g-Force Gravel 10 дебютира в Гърция, а усилията, насочени към осигуряването на максимално качествени състезателни гуми, не спряха.
„Изключително съм горд от представянето на BFGoodrich“, коментира Фредерик Анри-Биабо, ръководител в спортния отдел на Michelin. „Напускаме Световния рали шампионат с високо вдигнати глави. Това може и да е краят на едно приключение, но е начало на друго. През 2008 година BFGoodrich ще се фокусира главно върху IRC сериите, както и върху някои от националните шампионати. IRC се разраства с много бързи темпове. Битката там е страхотна, а конкуренцията – възможна. Националните шампионати са началото. Ще направим всичко възможно да затвърдим марката BFGoodrich и на национално ниво.“
От техническа гледна точка рали „Великобритания“ ще маркира финала на една изключително значима ера, която търпи развитие от близо 30 години - „мус“ системата, както и революционните FT гуми за асфалт и BTO за макадам. Промените в техническия правилник на ФИА са причина за въвеждането на базисни продукти през сезон 2008 и забраната на помощните системи в областта. От тази гледна точка IRC сериите и националните шампионати са по привлекателни за компанията и нейната развойна дейност.
За старта във Великобритания BFGoodrich ще предложи на своите клиенти:
- g-Force Gravel '8-' - най-меката каучукова смес за дъжд или за ниски температури
- g-Force Gravel '8' - мека каучукова смес за дъжд или температури между 10 и 15 градуса
- g-Force Gravel '9-' - средно мека каучукова смес (обикновено се използва за първите преминавания)
- g-Force Gravel '9' - средна каучукова смес за температури между 15 и 25 градуса
Всички гуми на BFGoodrich са оборудвани с run-flat системата; могат да бъдат допълнително нарязвани; максималният брой гуми, които могат да използват пилотите с най-висок приоритет са 60, като 38 от тях трябва да бъдат от един тип.
по материали на BFGoodrich