Тим шефът на Ferrari призна, че базовата концепция на SF90 може да е погрешна
След тестовете от предсезонната подготовка всички специалисти бяха категорични, че идеята на Ferrari да се концентрира върху подобряването на ефективността на своя автомобил е печеливша. Предното крило, което извежда въздушната струя над и встрани от колелата, както и максимално стегната задна част на автомобила обаче така и не дадоха резултат в реални условия.
След първите пет старта за сезона италианците изостават на 96 точки от лидера Mercedes, който спечели рекордните пет двойни победи. Същевременно Себастиан Фетел и Шарл Льоклер са едва четвърти и пети при пилотите, като двамата изостават съответно с 48 и 55 точки от Люис Хамилтън.
На „Каталуня” Ferrari загуби битката не само с Mercedes, но и с Red Bull, което провокира Матиа Биното да признае, че Скудерията е изправена пред съществени проблеми.
„Губим много и то във всеки завой, не само в последния сектор. Бавни сме във всеки завой”, коментира тим шефът на Ferrari. „Имаме много недозавиване. Дали е само заради липсата на притискане или и заради нещо друго? Именно това трябва да анализираме и да разберем.”
„Всички (прибързани) изводи биха били погрешни. Необходими са ни няколко дена, за да направим адекватен анализ и да установим дали става въпрос за проблем с баланса, с притискането или дори с цялостната концепция. Не знам! Не мисля, че сме готови с отговора на този въпрос и не искам да продължавам по темата.”
Ако екипът на Биното не отключи потенциала на SF90 в рамките на следващите няколко състезания, сезонът на Ferrari ще е приключил още преди да бъде преполовен. При подобна ситуация вероятно Скудерията ще се насочи директно към подготовката на автомобила за 2020 година.