Вторият бокс на Карлос Сайнц не е грешка, смята босът на Скудерията
Ferrari направи поредното кошмарно състезание през изминалия уикенд във Франция, след като Шарл Льоклер отпадна заради пилотска грешка, докато водеше колоната, а Карлос Сайнц завърши пети. Испанецът потегли от последна редица заради смяна на задвижващата система, но в един момент се движеше дори трети. Второто спиране в бокса обаче не му остави шанс в битката за подиума с Джордж Ръсел (Mercedes) и Серхио Перес (Red Bull).
Сайнц стартира с твърдите гуми и влезе в бокса, когато на пистата излезе сейфти кар заради инцидента с Льоклер. При връщането си на скоростната линия на питлейна обаче испанецът блокира Алекс Албон (Williams) и това му коства пет наказателни секунди. Ако не беше грешката в бокса на Ferrari, вероятно стратегията с един бокс можеше и да донесе третото място на Сайнц заради отличното му темпо и добрата работа с гумите. Нуждата от над пет секунди преднина в борбата с Ръсел и Перес обаче е предопределила решението на Скудерията.
„Мисля, че решението, което взехме, е правилното. Карлос нямаше цялата информация в кокпита, така че за него бе трудно да прецени. Но нямам никакви съмнения, че направихме правилния избор“, коментира тим шефът Матиа Биното.
„На първо място се опитахме да удължим максимално стинта му, за да съвпадне с максималния ресурс на гумата. Искахме да сме сигурни, че не го превишаваме.“
„Още в момента, в който получихме нужната информация, осъзнахме, че тези гуми не могат да изкарат до края състезанието. Съвсем просто е. Щеше да е прекалено рисковано от гледна точка на безопасността заради надеждността на гумите. Така че трябваше да спрем.“
„И нещо друго. Не смятам, че темпото на Карлос щеше да е достатъчно, за да отвори преднина от над пет секунди спрямо Перес и Ръсел, за да покрие наказанието.“
„Ето защо най-правилното беше да спрем. Така имахме възможност да запишем и най-бързата обиколка, която дава още една точка. Важна точка както за отбора, така и за Карлос.“
След катастрофата на „Пол Рикар“ Шарл Льоклер вече изостава с 63 точки спрямо Макс Верстапен, а в шампионата на конструкторите Ferrari е на 82 от Red Bull.