Серийната версия на автономния автомобил ще излезе на пазарите в САЩ и Китай през 2021 г.
Електродвигателят на задния мост е в състояние да развива 304 к.с. Батерия с капацитет от 80 кВтч обещава автономен пробег от 250 мили (402 км) според строгия стандарт EPA. Цялото техническо съдържание е поставено върху скейтборд- платформа, над която построена термопластична каросерия със стоманена рамка, предлагаща повече от 5 куб. м пространство за седем пътници. Автопилотът от второ ниво разчита на седем камери, пет радара и дузина ултразвукови сензори, но скоро ще бъдат добавени лидар, други сензори и нов софтуер. Софтуерните изпитания започват в края на годината. Серийната версия ще излезе на пазарите в САЩ и Китай през 2021 г.
От габаритите се посочват само, че автомобилът е с шест до седем инча (152–178 мм) по-дълъг от Golf (4258 мм). Собственото тегло е 2020 кг, а общото тегло е 2600. Авторите наричат произведението си „пост-кросоувър“ (post-SUV): той предлага същото удобно пространство като голям кросоувър, „но на много по-малка площ“.
Задвижването е задно, но появата на двигател отпред не е изключена. В окачването, колкото и да е странно, се използват листови пружини, изработени от композитен материал. Батерията от 16 модула трябва да се зарежда до 80% за около половин час.
Совалката Canoo е разработена само за 19 месеца от калифорнийския стартъп Canoo, със седалище в Торанс. Преди това компанията се казваше Evelozcity. Екипът се ръководи от бившия мениджър на BMW Улрих Кранц, а за дизайна е отговорен Ричард Ким, който е „нарисувал“ моделите BMW i3 и i8. Третият бивш служител на баварците Стефан Краузе в началото на годината напусна поста на изпълнителен директор „по лични причини“. И тримата специалисти са бежанци от стартъпа Faraday Future. „Работейки по предишни проекти, се надявах, че хората ще харесат резултата. А сега за първи път правя това, което хората наистина имат нужда. Това ще подобри живота им “, каза Ким пред изданието The Verge.
В салона няма сензорни екрани. Напречната греда, разделяща предното стъкло, е панел от светодиоди, покрити с плат, показва основни данни. Задните седалки са превърнати в U-образен секционен диван. Сгъваемите столове са прикрепени към панелите на вратите и облегалките на предните седалки.
Улрих Кранц се надява електрическият автомобил да бъде пуснат на конвейера в САЩ. Производството ще падне върху плещите на запазени в тайна индустриални партньори. Срокът на експлоатация на автомобила се изчислява на 10-12 години. Canoo ще се продава само на "разумна" цена чрез абонамент: еднократна такса плюс фиксирана месечна ставка ще покрива застраховките, данъците и обслужването. Абонатите ще могат да оставят автомобила по всяко време. Казват, че стартъпът вече е привлекъл финансиране за милиард долара. Според Кранц компанията има трима спонсори: от Китай, Тайван и Германия. По-рано беше съобщено, че тя ще направи градски автомобил, просторно такси и компактен микробус за доставки върху своя платформа „скейтборд“.