Компанията Nascent, основана от сина на Фердинанд Пих, подготвя спортен електромобил
Piëch Automotive, швейцарският стартъп за елекромобили, основан от Тони Пих, син на покойния шеф на Volkswagen Group Фердинанд Пих, назначи Матиас Мюлер за председател.
Мюлер, който отстъпи първото място във Volkswagen Group на Херберт Дис през 2018 г., ще работи заедно с основателите Пих и Реа Старк, за да въведе в производство електрически двуместен спортен автомобил - базиран на миналогодишния концепт Mark Zero.
Мюлер каза: „Веднага бях впечатлен от мисията на двамата основатели, защото тя е по-убедителна и по-визионерска от всички нови подходи, които срещнах по време на работата си в автомобилната индустрия.
„Горд съм, че участвам в бизнеса. Той има потенциала да предвещава нова глава за съвременната мобилност и да оформя бъдещето на автомобила. Това начинание ще получи моята искрена подкрепа. "
Готовият автомобил ще се отличава с „изключително иновативна технология на батерията и рекордно ниско време за зареждане“, казват от компанията. Концептът , за разлика от подобни предложения от конкурентни стартиращи фирми, избягва конвенционалната архитектура „скейтборд“ в полза на модулна платформа, разработена в сътрудничество с 200 външни служители.
С централно монтирани батерии, захранващи три електрически мотора, твърди се, че Mark Zero ускорява от 0 до 62 мили в час за 3,2 секунди и достига максимална скорост от 155 мили в час (250 км/ч). Бързо зареждане до 80%, казва Пих, ще отнеме по-малко от пет минути.
Сега се казва, че серийният автомобил е напълно проектиран преди първите прототипи, които се произвеждат. Той ще бъде достъпен за закупуване през 2022 г. с автономен пробег 310 мили (500 км).
Назначаването на Мюлер идва, когато главният технологичен директор Клаус Шмид, по-рано главен инженер в BMW Motorsport, поема ролята на съвместен изпълнителен директор заедно с главния маркетинг директор Андреас Хенке, който преди това е работил в Porsche.
Друг наскоро назначен служител е шефът по продажбите Йохен Рудат, който докладва директно на шефа на Tesla Илън Мъск, докато изграждаше европейската дилърска мрежа на производителя на електромобили в рамките на 10 години.