Екипът на Citroen може вече да поеме глътка въздух. C4 направи блестящ дебют, след като бе най-бързият автомобил по време на първите два етапа от Рали Монте Карло – старт номер 1 от Световния рали шампионат за 2007 година.
Четири месеца без активна състезателна дейност съвсем не са малко. Дори и за пилот като Льоб. Талантът обаче остава, независимо от контузиите и предупрежденията за недостатъчно добра форма. Днес Себ нагледно доказа това, финиширайки първи и в двете специални отсечки на Рали Монте Карло. Трикратният световен шампион натрупа преднина от 29,1 секунди спрямо основния си конкурент за титлата от миналия сезон Маркус Грьонхолм с Focus WRC и направи сериозна заявка за първото място още след първите два етапа.
“На този етап всичко върви отлично”, коментира Льоб след старта на Рали Монте Карло. “Аз единствен използвам различен тип гуми спрямо останалите състезатели. Моите са по-твърди, но колата определено се държи добре с тях.”
Истинската радост обаче е за Citroen. Френският тим, който след едногодишно отсъствие се завърна в Световния рали шампионат с новия C4, изстреля и двамата си пилоти в челото. Подгласник на Себ е младият Дани Сордо, който изпревари Маркус Грьонхолм с 5,2 секунди.
За BP-Ford новините не са добри, но определено изминатите 46 километра не могат да бъдат база за сериозни прогнози. И все пак 29,1 секунди не са малко за толкова къса дистанция. Изоставането на Мико Хирвонен спрямо Льоб е още по-сериозно – 51,7 секунди.
Пети и шести са съответно Петер Солберг и Крис Аткинсън. Двамата пилоти на Subaru могат да бъдат доволни от представянето си, тъй като за първи път използват BFGoodrich. Манфред Щол също няма от какво да се оплаква, след като записа седмо време зад волана на Xsara WRC. Австриецът заяви, че няма достатъчен опит с автомобила, поради което първите три старта за сезона ще представляват подготвителна фаза.