Максималната мощност на WRC автомобилите ще достигне 380 к.с. през 2017 година. Визията им също ще се промени драстично според гласуваните от Световния съвет в Мексико промени в правилата.
2017 г. ще маркира появата на Toyota в Световния рали шампионат, но и цялостната промяна на заводските автомобили. Настоящите 1,6-литрови турбомотори ще продължат съществуването си, но с 36-милиметрова втулка (33 мм понастоящем). Въпреки че налягането на компресора отново ще бъде ограничено на 2,5 бара, максималната мощност ще достига 380 к.с.
Аеродинамиката също ще бъде променена драстично. Освободена е зоната около предната и задната броня, праговете, дифузора и фиксираното задно крило. Максималната широчина е увеличена с 55 мм, а серийният автомобил, върху който е базиран състезателният, ще трябва да бъде дълъг минимум 3,9 метра.
Електронно-контролираният централен диференциал се завръща в шампионата, като новият правилник гарантира още, че минималното тегло ще бъде с 25 кг по-ниско спрямо това при настоящата генерация.
WRC автомобилите, хомологирани между 2011 и 2016 г., ще бъдат разрешени от 2017 г. нататък, но няма да могат да се доработват по новите спецификации. Хомологацията ще бъде позволена едва след като производителят бъде регистриран за участие в шампионата през 2017 г. Въпреки че Ford напусна WRC, се очаква M-Sport да продължи кампанията на Синия овал. VW и Hyundai също остават в шампионата, като Citroen все още няма ясна позиция относно бъдещата си програма.