Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Блокират радиото на ФИА за тим шефовете

14.12.2021 22:18
Блокират радиото на ФИА за тим шефовете

Целта е отборите да не оказват пряк натиск върху рейс контрола

Гран при на Абу Даби ще остане завинаги в историята заради инфарктния финал, но и заради опитите на Тото Волф и Кристиан Хорнър да се намесят пряко в спора за шампионската титла между Люис Хамилтън и Макс Верстапен. Двамата тим шефове комуникираха директно със състезателния директор Майкъл Маси по време на надпреварата и на няколко пъти го притискаха напълно целенасочено.

Първият по-директен коментар дойде от страна на Волф, който абсолютно безцеремонно заяви на Маси, че не е редно на пистата да излиза сейфти кар, когато Антонио Джовинаци отпадна. Поведението и на Волф, и на Хорнър обаче прехвърли границите на приемливото, когато заради инцидента с Никлас Латифи автомобилът за сигурност поведе колоната пет обиколки преди финала.

„Защо не разкараме затворените с обиколка автомобили“ и „трябва ни само една състезателна обиколка“ бяха двете ключови изказвания на Хорнър, които целяха Верстапен да получи възможност да атакува Хамилтън на финала. Същевременно Волф в отчаянието си буквално простена: „Майкъл! Не, Майкъл. Не, не, не, Майкъл! Това не е правилно!“.

Излъчването на комуникацията между тим шефовете и рейс контрола е страхотно допълнение към цялата драма, ако на битката между Хамилтън и Версапен се гледа единствено като на шоу. Тя обаче поставя състезателния директор в крайно тежка ситуация и позволява на тим шефовете да му оказват директен натиск. Ето защо не е изключено да бъде забранена в бъдеще.

„Не е приемливо тим шефовете да поставят Майкъл под такова напрежение по време на състезание“, коментира управителният директор на Формула 1 Рос Браун. 

„Не може Тото Волф да иска на пистата да не излиза сейфти кар, а Кристиан Хорнър няма право да настоява затворените автомобили да се върнат в обиколката на лидера.“

„По този начин състезателният директор се дискредитира. Догодина ще забраним тази комуникация.“

Връзката с рейс контрола няма как да бъде елиминирана изцяло, тъй като е необходима при ситуации, свързани с безопасността. Много е вероятно обаче ФИА да наложи строги изисквания относно правилата за провеждането ѝ, а същевременно ФОМ да забрани появата ѝ в ефир.

Коментари
comments powered by Disqus