След серия от тийзъри, шпионски фотографии и видеоклипове BMW най-накрая публикува официалните технически характеристики на 1-Series M Coupe. Както се и очакваше, спортното купе ще получи трилитровия шестцилиндров мотор с 340 к.с.
Целта на баварците при развойната дейност на 1-Series M Coupe е да се доближат максимално близко към идеите, заложени при първия M3, тъй като настоящата версия на модела е прекалено далеч от родоначалника. „Духът на M в най-концентрираната му форма“ трябва да изпълни със съдържание новия модел на BMW, като по отношение на екствериора той се изразява в модифицираните брони, агресивният аеродинамичен пакет, раздутите калници, биксеноновите светлини и 19-цоловите колела. Цветовата гама включва само три опции – бялото Alpine White, черният металик Black Sapphire и представената на фотографиите Valencia Orange Metallic.
В салона на 1-Series M Coupe ще откриете спортни седалки и волан, тапицерия от естествена кожа и алкантара с оранжеви тегели, както и нов дизайн на контролните уреди. Сред списъка с опциите пък попадат двузоналният климатик, системата за улесняване на достъпа до задния ред седалки, озвучаването на Harman Kardon, навигацията с 8,8-инчов дисплей и BMW ConnectedDrive пакетът за достъп до интернет.
А какво се случва под предния капак? Там трилитровият шестцилиндров мотор, заимстван от Z4 sDrive35iS, генерира стандартно 250 кВт (340 к.с.) и 450 Нм (при 1500 об/мин). За кратко въртящият момент може да достигне до 500 Нм (450 Нм при Z4 sDrive35iS), когато педалът на газта е натиснат до упор, което гарантира феноменалната динамика на тежащия 1495 кг автомобил. Изражението й в цифри е ускорение от 0 до 100 км/ч за 4,9 секунди, от 0 до 200 км/ч за 17,3 секунди и максимална скорост от 250 км/ч, която естествено е ограничена по електронен път. И въпреки тези данни разходът остава под 10 литра за 100 км пробег, а именно 9,6 л и 224 г/км емисии CO2.
Корекциите по шасито на стандартната първа серия включват новото алуминиево окачването отпред и многзвенно отзад, M диференциалът за задвижващата задна ос и 360-милиметровите дискове (350 мм за задната ос). Всичко това е комбинирано със серията електронни помощници – ABS, DSC и ASC (електронните системи за стабилност на BMW), DBC (за разпределение на спирачното усилие) и CBC (за контрол на спирачната система при завиване).
1-Series M Coupe ще дебютира в началото на следващата година на северноамериканското изложение. Първите доставки ще започнат през май, като цената му в Германия е фиксирана на 50 500 евро с ДДС.
Борислав Георгиев
edit: Исках да напиша от 0 до 200 за 15 сек.
Борислав Георгиев
Нещо ми се струва, че теглото му е множко. 1-ва серия и то ///М - 1495кг. Това, че ускорява 0-100 км./ч. за 4,9 сек. е чудесно, а от 100 до 200 км./ч. за 17.3 сек. ... дали точно масата има роля за това или двигателя е "сдухан"? Возил съм се в Е30 325i 200 к.с. (с малки жокерчета) и последното правеше 100-200 за около 15 сек. Поздрави, Боби
Dimitar Nechev
моля :)
admin
Авторът наистина беше написал V6 в подзаглавието, въпреки че достатъчно добре знае, че става дума за редови мотор. Благодарим за забележката :-)
Борислав
Моторът е шестцилиндров редови.
mpower
И къде видя автора да е написал V6 ?!?
Dimitar Nechev
бмв не произвежда в6 мотори,това към автора на статията!