Същинската премиера все още предстои, показват сега хечбека почти без камуфлаж
Има известен пропуск в гамата на актуалния хечбек Серия 1 на BMW. Има четири дизелови версии (116d, 118d, 120d и 120d xDrive) и мощност от 116, 150 и 190 к.с. Но има само две бензинови. Клиентът може да избира между трицилиндров със задвижване на предните колела 118i (1,5, 140 к.с., 220 Нм) с шестстепенна механична или седемстепенна роботизирана трансмисия или топ версията M135i xDrive (2,0 TwinPower Turbo, 306 к.с., 450 Нм, осемстепенна автоматична предавателна кутия, задвижване на четирите колела). Между тях явно трябва да се появи нещо ново. И сега компанията сега разкрива своите карти: „гореща “ вариация на Серия 1 , която получава обозначението BMW 128ti, вече е на последни пътни тестове.
Тъй като пълната премиера на този автомобил все още предстои, конструкторите показват хечбека почти без камуфлаж, но леко покриват страничните части на въздухозаборниците с филм.
Тук компанията обещава "типично удоволствие от шофирането на BMW" и дори така: "активно удоволствие". Изпитателите се занимават с фина настройка на новия модел по криволичещи селски пътища и на известната писта Нюрбургринг.
Преди това индексите ti и tii бяха използвани за най-добрите спортни модификации на така наречената нулева Серия 2 (1966-1977). Те бяха много пъргави и това задължава.
BMW 128ti е оборудван с 2,0 турбо агрегат с 265 к.с.. Той е комбиниран с осемстепенна автоматична Steptronic Sport, задвижване на предните колела и отпред
механичен диференциал с ограничено приплъзване тип Torsen. Ускоряването от нула до 100 отнема 6,1 сек (за сравнение, 118i - 8,5 сек, M135i xDrive - 4,8 сек или 4,7 сек с M Performance Package). Следователно, версията 128ti получава M спортно окачване с понижаване от 10 мм, специално адаптирана към този модел система за управление на BMW Performance Control (контрол на скоростта на отклонение чрез кратки спирачни интервенции) и пренастроена кормилна система.
От топ модификацията M135i xDrive, версията 128ti получава усилени M спирачки, както и самите втулки на стабилизатора и стабилизаторите. Като опция ще се предлагат спортни гуми без допълнителни разходи, които допълнително увеличават сцеплението на автомобила в завои.
В гамата на баварската Серия 1, новата версия ще се позиционира точно под M135i xDrive. Дори 128ti да не е толкова мощен и бърз и му липсва задвижване на всички колела, цената ще бъде по-привлекателна. А що се отнася до управлението, някой вероятно ще оцени, че хечбекът 128ti е с около 80 кг по-лек от по-големия си събрат - M135i xDrive. BMW 128ti ще излезе на пазара през ноември 2020 г. С него самата компания се обръща към младите водачи.