Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

BMW 220d Gran Coupé: Синьо лято

02.12.2020 16:11

Среща с най-малкия представител сред Gran Coupé моделите на BMW

Преминаването на Серия 1 към платформата с предно предаване, която познаваме добре от различни модели на MINI, както и от X1, X2 и двете изпълнения на "двойката" Active Tourer, промени много неща. Най-вече самата същност на най-малкия модел в гамата на баварците. Със загубата на задното предаване "единицата" вече не е явление в компактния клас - а доскоро беше, тъй като през последните години моделът беше последният мохикан със задвижване на задния мост в своя сегмент. И да, усещането при шофиране вече не е каквото беше - ако търсите сто процента "класическо BMW изживяване" зад волана, ще се наложи да се насочите към "тройката", или към Серия 2 купе и кабриолет. Добра новина или не - пазарът вече е такъв, че разработването, хомологирането и производството на автомобил с толкова екзотична, макар и неоспоримо блестяща техника в клас като компактния вече не е рентабилно - уви.

Нова идентичност

Дотук с "тъжните" вести - защото новата Серия 1 е един изключително приятен за каране автомобил, дори когато не е оборудван с двойно задвижване xDrive, като управляемостта му печели както от добрите настройки на ходовата част, така и от модерната система за тракшън контрол, носеща наименованието ARB. Освен това сега "единицата" е по-просторна и по-функционална от когато и да било. А ако човек има нужда от още повече пространство, и същевременно търси нещо "по-така", може да се насочи към новата Серия 2 Gran Coupe, с чийто впечатляващо динамичен флагман M235i xDrive вече ви срещнахме. Сега е ред да ви разкажем накратко за впечатленията си от още една, по-достъпна и по-прагматична версия на "двойката" Gran Coupé - 220d.

Практичен, икономичен и доста динамичен

Отпред автомобилъ носи типичните за по-малките модели на марката черти с изтеглени настрани и леко нагоре светлини. Страничният изглед е доста атлечичен, оправдавайки името Gran Coupé. Eдинствено отзад пропорциите изглеждат малко особено заради високата и не чак дотам широка като внушение задница. Вътре откриваме типичната за BMW интуитивна ергономична концепция - без значение от ръст и телосложение, лесно ще намерите идеална позиция зад волана на "двойката". Усещането за качество определено е добро, без да прехвърля границите на класа. Пътниците на втория ред разполагат с много място за краката си и достатъчно въздух над главите въпреки елегантно снишаващата се линия на покрива. Багажникът впечатлява с обема си, а гъвкавостта при моделирането му посредством разделената на три задна седалка го приближава до комбитата от компактен клас.

За пътното поведение може да обобщим, че то е добро за класа, без да бъде по някакъв начин изключително. Усеща се, че инженерите на BMW са се старали много, за да направят усещането от управлението колкото се може по-прецизно и динамично, а резервите на ходовата част за бързо каране в завои действително впечатляват. Системата за контрол на сцеплението реагира бързо и ефективно, стараейки се да подобрява сцеплението в ситуации, когато много от конкурентите вече биха превъртали гуми. И все пак физиката си е физика - при подаване на повече газ влиянието на силовия тракт се усеща във волана. Реално погледнато това е абсолютно нормално за тази категория автомобили и нещата не стоят по-различно при преките конкуренти - просто ако човек е карал "единица" или "двойка" на платформа със задно предаване няма как да не почувства разликата. Добри думи заслужава комфорта при пътуване - обезшумяването е добро, а окачването се справя доста добре с намаляването на влиянието от повечето неравности по настилката.

Наистина отрадно впечатление прави задвижването на автомобила - макар двулитровият дизел със 190 конски сили и 400 нютонметра тук да се комбинира с автомат Aisin (подобно на всички останали модели с напречен двигател, базирани на платформата UKL), а не с емблематичната трансмисия ZF, използвана при по-големите модели на марката, взаимодействието между двигател и предавателна кутия е просто чудесно - без значение дали става дума за плавност на превключване, комфорт при спокойно каране или спонтанност при бързи ускорения, всичко се случва точно така, както подобава. Тягата е превъзходна, а средният разход при смесен цикъл на шофиране с доста динамични участъци, към 500 км магистрала и около 100 км градско шофиране (общо 1150 километра) отчете 6,2 литра на сто километра.

ЗАКЛЮЧЕНИЕ

"Двойката" Gran Coupé e eдин атрактивно изглеждащ и същевременно много функционален автомобил с голям и гъвкав товарен обем и достатъчно място за удобното продължително пътуване на четирима възрастни. Версията 220d съчетава приятен темперамент с нисък разход на гориво и добри маниери на работа.

Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Божан Бошнаков

Коментари
comments powered by Disqus