Моделът с две врати дебютира на Конкурса за елегантност във Вила д’Eсте, който се проведе от 22 до 24 май на брега на езерото Комо
Автомобилите от серията Hommage (от френски чест, почит,уважение) не само демонстрират колко много се гордее BMW със своето наследство, но и недвусмислено намеква колко е важно при определянето на бъдещето да се следва миналото. Това са думите на Адриан ван Хойдонг и концептът BMW 3.0 CSL Hommage идеално съответства на това твърдение. Миналото е в лицето на лекото купе BMW 3.0 CSL от началото на 1970 г. по прякор Batmobile. А бъдещето е в новата стратегия на марката за създаване на спортни автомобили от подразделението M GmbH.
Дължината на прототипа е 4997 мм, широчината и височината съответно - 2018 г. и 1302 мм. Междуосието е 3190 мм. Като габарити е нещо средно между седана от Серия 7, между късата и дългата колесна база.
Оригиналният модел 3.0 CSL (Coupe, Sport, Lightweight) впечатлява не чак толкова с мощността си, която не надвишава 206 сили, а с масата си, която е с 200 кг по-малко от версията CS. Батмобилът е с плексигласови прозорци и алуминиеви капак на двигателя, калници и капак на багажника. Сега BMW Group разчита на въглеродните влакна, като нарича себе си световен лидер в производството и употребата на този продукт. От него е направена почти цялата каросерия на 3.0 CSL Hommage. От въглеродни влакна са изработени е множество детайли в конструкцията на автомобила, които са скрити за очите.
За състезанията напомнят не само седалките с шестточкови предпазни колани, но и автоматичната система за гасене на пожар и система за к спиране на подаването на гориво. Каските са съхранявани в централната ниша зад гърба на предните седалки.
Голямото антикрило на капака на багажника и неголямото задно стъкло са отличителните характеристики на оригиналния модел 3.0 CSL. На предния мост са монтирани гуми с размер 265/35 R21, а на задната - 325/30 R21.
Конкретно казано, концептът няма бъдеще към поточната линия. Може би затова германците не споделят точни технически характеристики. Известно е само, че под предния капак се намира трилитров редови шестцилиндров двигател и електрически турбокомпресор, а задвижването на модела с две врати е задно.. Разбира се, втори ред седалки няма.
BMW 3.0 CSL беше в производство в периода от 1971 до1975. Псевдонимът Батмобил получиха само автомобилите, които притежаваха специален аеродинамичен бодикит и голямо задно крило. През годините трилитровият редови шестцилиндров мотор развиваше от 180 до 206 к.с. (255-286 Нм). Дори и не най-мощната версия с 200 к.с. можеше да достигне до 220 км/ч и да ускори до 100 км/ч за 6.9 секунди. Произведени ся общо 765 купета с ляво кормило и 500 автомобила с десен волан.
Концептуалното купе загатва за бъдещия стил на дизайна в серийните модели на баварския производител, но основното послание е: в автомобилите на BMW ще присъстват все повече композитни материали, за да бъде намалена масата на каросерията. На първо място става дума за олекотени М-версии на марката. Известно е, че образецът BMW M3 GTS от 2009 г. е с по-мощен двигател и със165 килограма по-малко тегло. Скоро подобни промени ще настъпят и в новите M- версии, а използването на въглеродни влакна ще бъде още по-масово. Първият знак трябва да даде купето BMW M4 GTS.