Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

BMW 320d xDrive: И тръгна по вода

18.10.2019 10:57

Тест на новото поколение на „тройката“ на BMW – еталонът за управляемост в средния клас

Като заваля дъжд, та цяла неделя... Как пък се случи точно сега! Когато ще шофираме новата Серия 3 на BMW, при това на писта. Е, не само на писта, но къде другаде можем да отговорим най-лесно на въпроса дали и в седмото си издание „тройката” е останала вярна на себе си? Дали въпреки увеличената дължина и по-голямото междуосие тя се управлява все така динамично и чевръсто, сякаш предугаждайки желанията на водача?

През последните 40 години „тройката” на BMW, особено във версия седан, се превърна в един от крайъгълните камъни на автомобилния свят – еталон, понятие и вече христоматиен пример за елитен модел от среден клас със спортен характер и ориентираност към човека зад волана. Тази репутация е затвърдена с над 15 милиона произведени екземпляра, тъй че Серия 3 е сърцето на BMW не само в имиджов и емоционален, но и в чисто икономически план. Това ни прави още по-любопитни към онова, което конструкторите са вложили в новото издание на модела – от него ще можем да съдим за пътя, по който е поела една от върховите марки в световното автомобилостроене.

Ъгли и ръбове

Преди да се скрием от дъжда в леко порасналия 320d, хвърляме един поглед към външния вид. Линията е запазена, но ръбовете и ъглите, създаващи впечатление за обем и триизмерност, са повече – „бъбреците” вече не са чисто овални, а донякъде многоъгълни, дори знаменитата „чупка на Хофмайстер” на задната колона е с ъгъл по средата. Още ъгли и ръбове са се появили и по корпусите на задните светлини. От BMW твърдят, че всичко това не само не увеличава въздушното съпротивление на каросерията, но го намалява – коефициентът на обтекаемост при новия модел е слязъл до 0,23. Забележително.

В кабината изпитваме познатото чувство за интегрираност в автомобила, подсилено от добре оформените седалки на версията M Sport. Ъгловатият стил от външния дизайн е намерил продължение и в арматурното табло. Контролните уреди, декоративните елементи, металните апликации – всичко е оформено с единен почерк, следвайки цялостен замисъл. Иначе радващото е, че въпреки сензорните екрани от ново поколение са останали и бутони, чрез които може да се контролират някои функции – така понякога е по-лесно и по-малко разсейващо.

След стартирането на двигателя първото впечатление е за по-тихата работа на дизела, което се дължи както на подобрената шумоизолация, така и на по-дълбоки конструкторски намеси, засегнали в последната година цялата 1,5- и двулитрова дизелова гама. Сега всички мотори отговарят напълно на възприетото от няколко години название Twin power turbo и се пълнят принудително от два турбокомпресора – по-малък с променлива геометрия и по-голям с обикновена турбина. Въпреки че мощността (190 к.с.) и максималният въртящ момент (400 Нм) са останали същите, сега мощността се разгръща още по-напористо, а работните параметри се контролират по-добре, което пък помага за вместването в изискванията на стандарта за вредни емисии Euro 6d-Temp.

Освен мотора, задвижващ нашия автомобил, в първите месеци след началото на продажбите ще се предлагат два бензинови четирицилиндрови двигателя с мощност 135 кВт/ 184 к.с. (при BMW 320i) и 190 кВт/ 258 к.с. (BMW 330i) и два дизела, от които единият ще е в началото на моторната гама със 110 кВт/ 150 к.с. (BMW 318d), а другият – шестцилиндров – засега бележи нейния връх в BMW 330d със 195 кВт/ 265 к.с.

Помощниците

Автомобилът е екипиран с BMW Operating System 7.0, с която контролните уреди може да се конфигурират според предпочитанията на клиента, а функциите да се управляват с докосване на дисплея, с контролера на iDrive и с гласови команди. Съществува и възможност за команди с жестове, но тя е с по-ограничено приложение. По-интересна новост е т.нар. BMW Intelligent Personal Assistant, който може да бъде заговорен с „Hey BMW“ (възможно е да бъде наречен и с друго, избрано от клиента име) и възприема въпроси и команди в доста свободна и близка до обикновената реч форма. Асистентът се самообучава, адаптира се към особеностите и вкусовете на потребителя, отговаря на въпроси и дава съвети във връзка с функционирането и поддържането на автомобила. Той е посредник при работата с навигацията и инфо-развлекателните функции, служи като секретар и осъществява връзка с други асистенти, като BMW Concierge и др.
Що се отнася до другата група асистенти – онези, които подпомагат водача при шофиране, напредъкът към все по-автономно движение се сблъсква с бариерите на законодателството. Пакетът от функции, наречен Асистент за шофиране Professional, включва наред с другото асистент за водене в лентата и поддържане на курса в стеснени участъци, който в съчетание с усъвършенствания темпомат би могъл да осигури продължително движение, например по магистрала, без докосване на волана и педалите. И това вече е възможно в САЩ. В Европа обаче ще ви се наложи да поставяте ръка на волана всеки 30 секунди, за да покажете, че сте нащрек за ситуацията. Това тъпчене на място заради законови ограничения се компенсира с напредък при паркирането. Новата Серия 3 може (срещу доплащане) да се паркира и да излиза от паркомястото сама, като водачът не докосва нито волана, нито педалите. А след паркиране на преден ход, когато се налага сложно излизане на заден, автомобилът може да се изнесе сам, понеже помни последните 50 метра.

На пистата

Шофираме към пистата по магистрала и второстепенни пътища, за да усетим поведението на новата „тройка“ в различни условия. Впечатленията ни говорят, че моделът не само не е изгубил спортния си характер, но и го е задълбочил, което вероятно се дължи на по-ниския център на тежестта и измененията в окачването (адаптивни амортисьори с променливи характеристики в зависимост от хода) и кормилната уредба. Подчертаната охота при влизане в завой, балансираното поведение и удоволствието от шофирането са на онова пословично ниво, което с годините изгради репутацията на Серия 3. За съхраняването, дори бихме казали възраждането, на този характер при увеличаващите се с течение на времето размери и тегло са вложени неимоверно много инженерни усилия. Возенето е станало малко по-твърдо, но това може да се отдаде и на 19-цоловите гуми, с които е обута тестовата машина.

Най-после сме на пистата. Дъждът продължава да вали, а колелата вдигат облаци водни пръски, докато правим упражненията за внезапна смяна на посоката и заобикаляне на препятствие. „Тройката“ послушно изпълнява командите от волана, като системите позволяват известно поднасяне, преди да уловят машината и да не й позволят да се плъзне и завърти. Какво не прави прогресът в техниката! По-възрастните сред нас са шофирали автомобили, които при подобни резки маневри с такава скорост просто биха се преобърнали.

И накрая – няколко бързи обиколки. Удивително е как спортните режими на окачването и на осемстепенния автоматик превръщат един дизелов семеен седан в източник на спортно удоволствие от всеки добре взет завой, от всяка секунда спечелено време и всяко овладяно поднасяне. Когато малко по-късно приключваме и слизаме от автомобилите, по лицата на колегите грее радостта от докосването до една магия. Боя се, че независимо от успехите на BMW в областта на автономното движение автомобилите на баварската марка ще продължат да покоряват сърцата главно с традиционните си достойнства.
Цената на модела за България започва от 72 800 лева с ДДС.

Едно интересно предложение как да се сдобиете с новото BMW Серия 3

За потребителите, които предпочитат да не плащат новия си автомобил в брой и искат някой да се грижи за неговото пълно обслужване.

SIMPL – дългосрочен наем на нов автомобил + асистент обслужване.

Това е нова премиум услуга за българския пазар, чрез която клиентът получава нова кола само срещу депозит от 1 месечна вноска. В добавка - личен асистент поема грижата за цялостното обслужване и поддръжка на автомобила -  сервизни дейности, смяна на гуми, завеждане на щета, сключване на застраховки ГО и автокаско, трансфер летище и паркинг и много други.

След изтичане на наема, клиентът връща стария автомобил и получава нов, без да се занимава с реализацията му на вторичния пазар. За него остава единствено удоволствието от шофирането на този мощен и стилен автомобил със спортен дух и динамично излъчване.

Текст: Владимир Абазов

Коментари
comments powered by Disqus