Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

BMW 5 Touring, BMW 6 GT и BMW 7 L: Комби, фастбек и седан

12.10.2018 18:17

Необичайно сравнение на три елитни баварски модела с три различни каросерии

Висшият клас при BMW започва от „петицата“ и завършва с дългата „седмица“. А „шестицата“ би могла да е златната среда. Тук ще направим концептуално сравнение между комби, фастбек и лимузина – тъй че започваме да броим: 5, 6, 7.

В онова Някога, което никога няма да се върне, често се случваше да проявим пристрастие, па макар и само като кратък импулс. Дори сега, когато възникна въпросът кой от тези три автомобила си заслужава най-много усилията да го притежаваш, първата ни импулсивна мисъл беше: най-големият, естествено, натъпкан догоре с техника и лукс. После променихме мнението си, без да ни е напълно ясно защо. Независимо че днес има много хора и неща, които желаят да помрачат радостта от автомобила, приятели, нека не позволяваме да ни я отнемат – както нея, така и възхищението от това велико изобретение, което никога не е било толкова съвършено, колкото е днес, когато някои предпочитат да обсъждат евентуалните му наследници.

И въобще – няма никакъв смисъл да сравняваме тези три автомобила, като още от самото начало се опитваме да се харесаме на онези мрънкачи, за които още „петицата“ е прекалено голяма, прекалено бърза и прекалено скъпа (като че ли някой ги кара да я плащат). Не, ние просто ще разгледаме добре трите модела на BMW – Серия 5 Touring, Серия 5 Gran Turismo и Серия 7 с дълго междуосие, и ще изясним кой предлага най-интелигентни решения. И най-важното – кой ще събуди най-силно възхищение у нас, приятелите на автомобила. 

Р-е-д-о-в-и ш-е-с-т-а-к!

Това с възхищението се получава много добре още при „петицата“ Touring. На първо място благодарение на обстоятелството, че хората от BMW излязоха хитри и ни предоставиха за теста един 540i. Той е единственият бензинов модел с редови шестак, който все още се предлага в петата серия, но пък означава всичко, което си представяме, когато говорим за баварски моторен шедьовър. Отначало си мислехме да се ограничим с констатацията, че шестцилиндровият турбомотор с 340 к.с. тегли „петицата“ още по-енергично, отколкото по-тежките 6 и 7.Но той прави нещо повече – защото много по-ярко характеризира същността на този автомобил в сравнение с другите два модела.

„Петицата“ бива увлечена и вдъхновена от този мотор, тъй като в това сравнение тя е „автомобилът за каране“, който най-съкровено интегрира своя пилот. В „шестицата“ водачът сякаш е над тази непосредствена връзка, характерна за моделите на  BMW от 1500 (1961 г.) насам. А шофьорът на „седмицата“ като че ли е пред всичко това, защото зад него остава толкова голяма и масивна част от автомобила, че фокусът и балансът му неизбежно се изместват.

Каква радост е само да шофирате Touring по второстепенен път – с толкова елегантна прецизност и фино премерен тежък ход на волана. Управлението на четирите колела, с което са снабдени и другите два модела, придава на „петицата“ маневреност почти като на „тройка“. При това сегашното поколение вече е придобило приятен комфорт на возене. Със стегнатите си настройки автомобилът реагира малко небрежно при напречни фуги и къси вълни по настилката, но пък не си позволява клатене и грижливо неутрализира дългите вълни. 

Към това се добавят и ползите за всекидневието – тук зад големия заден капак откриваме дай-добре използваемото товарно пространство. Задната облегалка се сгъва на три части до равен под, а 1700-литровото багажно хале може да бъде отделено с обезопасяваща мрежа. Единствено пасажери с необичайна потребност от пространство биха се почувствали натясно в Touring. Тъй че нашето заключение е, че на човек не му трябва по-голямо  BMW от „петицата“. Но това сигурно сте го предполагали. Въпросът е по-скоро дали нещо по-голямо няма да е и по-хубаво. 

Сега вече Gran

Или пък нещо съвсем друго, но от същия вид. Точно такава е „шестицата“ GT – друга разновидност на истинско BMW. Като наследник на Серия 5 GT моделът е загубил малкия допълнителен заден капак и разделителната преграда между багажника и задната седалка, но като цяло е спечелил неимоверно. С 610 литра той превъзхожда Touring при стандартния багажен обем и въпреки по-полегатата си задна част максималният му капацитет е дори със 100 литра по-голям. Но едва ли някой ще си купи GT заради по-големия му транспортен потенциал. Хората, които притежават автомобил от тази лига, не карат мебели или перални от магазина до вкъщи. На тях им ги доставят. 

Въпреки това при „шестицата“ става дума за голямо пространство, но то е предназначено не толкова за товари, колкото за удобства. Например по-дългият с 15 см автомобил осигурява със 7 см повече стандартно място за седене отзад. При това по-високото положение на седалките и по-големите прозорци създават усещане за повече светлина и простор – също и на възвисените с пет сантиметра предни места. Дизайнът на арматурното табло е сходен при трите модела. Те притежават серийно инфо-развлекателна система с навигация. И разбира се, iDrive, все още най-добрата система за управление на функциите. Въпреки разширяването й с гласово управление, команди с жестове, тъчскрийн и тъчпад върху въртящия и натискащ се контролер тя обаче вече достига границите на организационния си талант. 

Иначе „шестицата“ предпочита да заличава границите – например тези между комфорт и управляемост. С предлаганото по желание пневматично окачване автомобилът се плъзга меко дори над груби неравности и само в пухения режим Comfort от време на време изпада в лекичко клатене. В Normal или Sport характеристиките на амортисьорите, кормилната уредба, поемането на газта и автоматичната трансмисия стават по-стегнати и директни. Заради по-високия си център на тежестта автомобилът не завива толкова сърцато и с толкова остра прецизност в управлението както „петицата“. Не е зле да отбележим между другото и че моторът тук е принуден да полага повече усилия. 

Въпреки всичко в качеството на комфортен и просторен автомобил за дълги пътешествия GT се оказва по-талантлив от „петицата“, като при това почти не е по-скъп. Ако включим в сметката по-богатото оборудване на „шестицата“ (кожена тапицерия, по-добра навигация, камера за заден ход), разликата в цените намалява от 5400 на 1600 евро. Какво е това за един GT!

So long, Серия 7

При дългата „седмица“ дистанцията от 26 900 евро спрямо „шестицата“ (при еднакви мотори) благодарение на по-доброто оборудване намалява до все още значителните 19 000 (при Серия 7 с късо междуосие – 14 000) евро. Срещу тях получавате по-дълъг с 14,7 см автомобил и още 7,5 см място за седящите отзад. При върховия модел BMW влага серийно всякакви полезни неща – асистенти, инфотейнмънт, ходова част (пневматично окачване). А по желание – множество приятно-ненужни екстри. 

Тук пътешествате царствено върху свръхкомфортни задни седалки. Всички монитори и превключватели са удобно достъпни и можете да почуквате с пръсти по тях, в случай че ви омръзне гледката през страничните прозорци, покрай които светът се плъзга тихо и бързо. И без това не успявате да видите и усетите кой знае колко, също и понеже въздушното окачване умело филтрира неравностите. 

Само че, както знаем, при едно BMW най-важна е не радостта от возенето, а радостта от шофирането. Независимо от напълно респектиращия чевръст начин, по който се движи снабдената с управление на четирите колела „седмица“ въпреки дългото си междуосие (3,21 м), поведението й не е така съвършено балансирано, както при „петицата“. В режим Comfort усещате сдържаност, а в Sport кормилната уредба реагира остро, с което внася в автомобила известна припряност, неотговаряща на спокойния му, уверен характер. Да, като автомобил за далечни пътувания и особено за представителни цели Серия 7 превъзхожда другите два модела. Но ако някой сега би ни подал ключовете на трите машини, бихме посегнали към този на „шестицата“ GT – съвсем импулсивно. 

Заключение

С много място, интелигентна, подходяща за всекидневието гъвкавост и преди всичко със завладяващата си управляемост „петицата“ Touring вече притежава всичко, от което се нуждаете при един автомобил. Не много по-съблазняваща е дори дългата „седмица“, която толкова се грижи за благополучието на пътуващите отзад, че почти забравя за радостта от шофирането. Но нашият фаворит е Серия 6 – почти толкова величествена, колкото „седмицата“ и почти толкова чевръста, колкото „петицата“, при това не много по-скъпа от нея.

Текст: Себастиан Ренц
Снимки: Ханс-Дитер Зойферт

Коментари
comments powered by Disqus