Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

BMW 520d Touring и Jaguar XF Sportbrake 2.2D: Икономични луксозни превозвачи

07.06.2013 15:12

Търсите нещо спортно-представително, но същевременно просторно и икономично? Тогава можете да се насочите към BMW 520d Touring и Jaguar XF Sportbrake 2.2 D.

Наскоро един приятел ме попита: „За какво пишеш в момента?” – „За BMW и Jaguar.” – „Браво, и аз много обичам спортните автомобили.” А ако му бях казал, че става дума за четирицилиндрови дизелови комбита? Не, по-добре да го оставя с представата за автомобили, окъпани в блясъка на елитните спортни марки. Докато рулетката на auto motor und sport акуратно измерва максималните размери на побиращия се в багажниците единичен товар, а колегата отбелязва с чавка наличието на скоба  Isofix, една мислена екскурзия до Северното трасе на Нюрбургринг би ми се отразила, както знам от опит, доста добре. 


Дизелът в Jaguar XF Sportbrake харчи повече, но може по-малко


Не е нужно човек да предприема пътуване в пълен семеен формат до 24-часовото състезание на прочутата писта, за да се убеди, че благородните просторни кръстосвачи се опитват да решат задача от рода на квадратурата на кръга: те претендират да са особено обширни, динамични, икономични и с въздействащ имидж – последното, както е известно, не е никак маловажно за мнозина купувачи и за техните съседи.

И действително Jaguar XF Sportbrake е разкошна гледка пред гаража – той е красив и изключителен представител на своя клас. Засега обаче се предлага само с нафтови машини, от които най-малката идва още от времената на връзката с Ford и е съвместна разработка с Peugeot. От 2,2 литра работен обем турбокомпресорът изстисква 200 к.с. Когато обаче дизелът с впръскване common rail още при ниски обороти мобилизира всичките си 450 нютонметра, 4,96-метровата котка не мърка, а ръмжи, при това доста звучно.

Истинската слабост на Jaguar XF Sportbrake всъщност е силата на неговия противник – двулитровият турбодизел на BMW 520d Touring е един от най-добрите дизелови агрегати изобщо. Той тегли тихо и равномерно от още по-ниски обороти, а неговите 380 Нм трябва да се справят с 30 килограма по-малко. Въпреки разликата от 16 конски сили набиращият обороти с необичайна за дизел лекота четирицилиндров мотор не се усеща като по-слаб и едва над 160 км/ч Jaguar XF Sportbrake получава забележимо преимущество при ускоряването. То обаче бива наказано с по-висок разход – независимо дали водачът бърза, или се влачи едва-едва, „петицата” впръсква в цилиндрите си около 10-15 процента по-малко дизелово гориво от Jaguar XF Sportbrake.


BMW е по-комфортен и по-динамичен

Причината за това не се крие в предавателните кутии, защото и двата мотора са комбинирани с превъзходната осемстепенна автоматична трансмисия на ZF. Разликите тук са, както често се случва днес, в съобразяването – или апликацията, както го наричат развойните инженери, – която при модела на BMW се възприема като малко по-хармонична и успокояваща, отколкото при Jaguar XF Sportbrake.

„Спокойно!” е възгласът, който водачът би желал да отправя по-често към снабдения серийно с въздушно окачване на задния мост Jaguar XF Sportbrake, когато с 19-цоловите си колела и изненадващо стегнати настройки автомобилът започне да подскача твърдо по неравна настилка. При това Jaguar XF Sportbrake понякога не се доверява на възможностите на собствената си ходова част и хвърля прекалено рано и рязко котвата на ESP – което обяснява и слабите времена при слалома.

Това е жалко, защото с по-прецизната си около средното положение на волана кормилна уредба Jaguar XF Sportbrake би могъл да се провира между пилоните не по-малко чевръсто от комбито на BMW. То се носи леко върху теоретично не толкова спортните си 17-цолови колела, с точни реакции, плавно и с по-малко клатене. Само пълен товар и брутални действия с волана са в състояние да нарушат спокойствието на адаптивната му ходова част. С осъществения шпагат между прецизна водимост и комфорт при дълги пътешествия Touring привлича и глави на семейства, които всъщност са си мечтали за нещо по-спортно.

По отношение на основните за едно комби качества двата модела почти не отстъпват един на друг – обемите на багажниците и полезните товари са почти идентични. И двата автомобила кокетират със спускащ се доста ниско в задната част покрив – нали знаете, така е по-спортно – и предлагат широки отвори за товарене на багаж. На задната седалка обаче високите пътници се оплакват повече в Jaguar XF Sportbrake. Тук в сравнение с BMW липсват три сантиметра във вътрешната височина и малко от площта за бедрата – но това изобщо не означава, че човек се чувства действително неудобно.


Jaguar XF Sportbrake с объркваща инфо-развлекателна система

Едва в интериора отбелязваме съществени разлики. При това тъкмо Jaguar XF Sportbrake със своето на пръв поглед стилно и ясно оформено арматурно табло опъва нервите на потребителя. Такива прости действия като нулиране на бордкомпютъра, включване на отоплението на седалките, търсене на радиостанция или въвеждане на цел в навигационната система се превръщат във високо интелектуална задача. Колкото и да мразят това повечето мъже, ръководството за експлоатация винаги трябва да е под ръка.

Така идва времето за пореден път да похвалим зрелостта на системата i-Drive, както и струващото 1183 лева допълнително изцяло цифрово арматурно табло. То вероятно не се харесва на всички, но неговата четливост и изобилието от съобразена със ситуацията информация могат да служат за пример. С него „петицата” се позиционира като изключително модерен автомобил. За разлика от нея Jaguar XF Sportbrake сякаш не е убеден докрай дали представя класически традиционния или модерния образ на марката.

Във всеки случай обаче с три вместо две години гаранция Jaguar XF Sportbrake е по-ориентиран към клиента. Той предлага и по-богато оборудване (например серийни биксенонови светлини), поради което е и с по-висока базова цена. И накрая все пак дължа на моя приятел един отговор: победител в теста е моделът на BMW. Но за Северното трасе бих си взел нещо друго.


Заключение

1. BMW 520d Touring
546  точки
546 – толкова много точки досега не е получавал нито един автомобил в сравнителен тест на auto motor und sport. 520d Touring е претендент за короната на най-универсален автомобил.


2. Jaguar XF Sportbrake 2.2D
487 точки
Причината красивият XF да загуби се крие главно в силата на неговия съперник. Хората от Jaguar обаче трябва възможно най-скоро да подобрят две неща: комфорта на возене и ергономичността.

 

Технически данни

 

  BMW 520d Touring Jaguar XF Sportbrake 2.2 D
Двигател и силово предаване
Брой на цилиндрите / тип двигател: 4-цилиндров редови 4-цилиндров редови
Работен обем: 1995 см³ 2179 см³
Принудително пълнене: турбокомпресор турбокомпресор
Мощност:: 184 к.с. (135 кВт) при 4000 об./мин 200 к.с. (147 кВт) при 3500 об./мин
Макс. върт. момент: 380 Нм при 1750 об./мин 450 Нм при 2000 об./мин
Предаване: задно задно
Трансмисия: 8-степ. автом. 8-степ. автом.
Стандарт за вредни емисии: Euro 5 Euro 5
Емисии СО2: 139 г/км 135 г/км
Гориво: дизел дизел
Цена
Базова цена: 92 289 лв. 96 000 лв.
Размери и тегла 
Междуосие: 2968 мм 2909 мм
Предна/задна следа: 1600 мм / 1626 мм 1559 мм / 1605 мм
Външни размери  (дълж. × шир. × вис.): 4907 × 1860 × 1462 мм 4966 × 1877 × 1460 мм
Собствено тегло (измерено): 1875 кг 1905 кг
Полезен товар: 575 кг 566 кг
Допустимо общо тегло: 2365 кг 2390 кг
Диам. на завиване: 11,95 м 11,85 м
Прикачен товар (със спирачки): 2000 кг 1850 кг
Каросерия
Вид: пътническо комби пътническо комби
Врати / места: 4/5 4/5
Гуми на тестовия автомобил
Гуми (отпред/отзад): 225/55 R 17 Y / 225/55 R 17 Y 245/40 R 19 Y / 245/40 R 19 Y
Джанти (отпред/отзад): 8 J x 17 / 8 J x 17 7,5 J x 17 / 7,5 J x 17
Ускорение
0-80 км/ч: 6 сек 5,9 сек
0-100 км/ч: 9 сек 8,8 сек
0-120 км/ч: 12,7 сек 12,4 сек
0-130 км/ч: 15 сек 14,8 сек
0-160 км/ч: 24,4 сек 24,2 сек
0-180 км/ч: 34,8 сек 33,6 сек
0-100 км/ч (данни на произв.): 8,3 сек 8,8 сек
Макс. скорост (измерена): 220 км/ч 214 км/ч
Макс. скорост (данни на произв.): 220 км/ч 214 км/ч
Спирачен път
100 км/ч студени спирачки празен: 36,7 м 36,4 м
100 км/ч студени спирачки с товар: 36,7 м 36,1 м
Разход на гориво
Разход в теста л/100 км: 7,8 8,6
мин. (тестов маршрут на ams): 5,5 6,3
максимален: 9,7 10,5
Разход (л/100 км ECE) данни на произв.: 4,9 5,1
Коментари
comments powered by Disqus