Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

BMW 530D Touring срещу Jaguar XF 25D Sportbrake AWD

16.04.2018 16:11

Сравнение на два благородни комби модела с дизелови мотори и двойно предаване

След двегодишна пауза Jaguar XF Sportbrake отново иска да се бори за място в кръга на първокласните комби модели. Ще може ли да надделее над BMW Серия 5 Touring? Подложихме двата автомобила на изчерпателен тест. 

Най-високата чест беше получена още при старта и тъй да се каже, фабрично. Както всички модели на Jaguar и Land Rover новият XF Sportbrake има правото да носи като украса гербовете на Кралицата, на Единбургския херцог и на Уелския принц. Нали наред с производители на дървени огради, гайди, метли и коледни бомбички някои заслужили автомобилни фирми получават благородното звание на дворцови доставчици, като на кралското благоволение се радват още само Aston Martin, Bentley и Ford. 

Що се отнася до благоволението на купувачите, дългото почти пет метра аристократично комби тепърва ще трябва да го заслужи, което с оглед на атрактивния дизайн и имиджа на марката едва ли ще е прекалено трудно. Освен това Jaguar XF Sportbrake съчетава спортна елегантност с практични полезни качества и – изненада! – за него твърдят, че е в еднаква степен динамичен и комфортен. При подобно определение в повечето случаи първото, което ви идва наум, е названието BMW Серия 5 Touring – модел, който наскоро доказа разностранните си качества в сравнителен тест с Mercedes E-класа T и Volvo V90.

Да се учиш от победителите

Никой не би сгрешил, ако се ориентира по този многократен победител – затова и външните размери на двата автомобила са практически идентични, а мястото за пътници и багаж – еднакво разточително. Малко по-малка вътрешна широчина и височина, както и четири сантиметра при стандартното място за седене са неща, с които човек може да се примири – също както и с по-ограниченото усещане за простор, – а по-ниската си задна част Sportbrake компенсира с по-нисък праг при товарене. Все пак полезният товар (499 кг, при BMW 580 кг) не е особено впечатляващ, независимо че нивото на задния мост може да се регулира серийно и при двата модела. 

Освен това „петицата” успява да спечели точки със самостоятелно отварящия се заден прозорец, с ролното покривало над багажника, което се вдига и спуска автоматично заедно с капака, а също и с регулиращия се наклон на задните облегалки – а върху предлаганите по желание комфортни седалки (2290 евро) се пътува по-удобно, отколкото върху малко стегнатата, дълбоко разположена мебелировка в XF. По-трудно може да бъдат преглътнати обаче неговият недотам подходящ за горния клас подбор на материалите, скръбното дигитално табло с TFT екран и малки индикатори с променливо изобразяване, както и несъвсем убедителното управление на функциите и структура на менютата зад сензорния екран. 

Тук за пореден път BMW показва какво е нивото на съвременната техника – както със своя почти интуитивен iDrive, така и при мултимедията и системите за подпомагане на водача. Преди всичко по отношение на интегрирането на смартфон и навлизането в света на частично автономното шофиране при Jaguar все още зеят празноти. Същото се отнася и за оборудването за безопасност – тук списъкът с липсите се простира от гумите с възможност за аварийно придвижване през предупреждението за напречен трафик до асистента за избягване на препятствие. Но и при нормалното спиране по-лекият с над 50 кг Sportbrake е принуден да отстъпи пред яростно спиращия Touring, въпреки че в изпитваните версии и двата автомобила са с еднакви по размер 18-цолови гуми.

В замяна на това XF си връща част от загубеното с помощта на струващата 1666 евро допълнително адаптивна ходова част. Независимо от по-силното недозавиване и по-слабата обратна връзка от кормилната уредба той се справя със слалома също така бързо и сигурно, както и „петицата”; само при двете смени на лентата се появяват по-силно неспокойствие и клатене. За да достигне улегналата прецизност и спокойствието на съперника си му липсва преди всичко управляемостта с автентично усещане за пътя и невъзмутимото поведение, демонстрирани тук от снабденото също с адаптивни амортисьори (1190 евро) BMW с приятелската подкрепа на системата за управление на четирите колела (1250 евро). За неособено ярко изразената чевръста водимост двата варианта с двойно предаване ви компенсират с по-добро сцепление и следване на посоката. 

Дори при комфорта баварското комби вдига летвата много високо; в съответния режим на ходовата част то поглъща вълните по настилката с непоклатима увереност. Британецът също полага добросъвестни усилия да неутрализира неравностите, но пропуска ефекта от напречните фуги и малките прагчета по настилката да стигне осезаемо до пасажерите. Това донася повече безпокойство и дразнещи шумове на борда, които при скорост около 100 км/ч биват заглушени от натрапчиво ревящия двулитров дизелов мотор. 

Четири срещу шест цилиндъра

Най-мощната версия на този двигател Jaguar предлага в XF 25d само с двойно предаване, докато трилитровият V6 и идеално подходящото за това сравнение BMW 525d (231 к.с.) се доставят само със задвижване на задните колела. С 240 к.с. и 500 Нм въртящ момент четирицилиндровият агрегат с два турбокомпресора изобщо не е слабак и дори не работи твърде шумно и неравномерно, но срещу трилитровия шестцилиндров мотор в съвсем малко по-скъпия 530d xDrive той, естествено, среща сериозни проблеми. Защото въпреки че двигателят ускорява със замах, а внимателната осемстепенна автоматична трансмисия без забавяне превключва на подходящата предавка, задвижването, общо взето, се усеща като малко припряно и претоварено, ако не решите само да се плъзгате спокойно над пътя. 

За разлика от XF „петицата” постоянно сърфира върху могъща вълна от въртящ момент (620 Нм), а начинът, по който силният като звяр шестак набира обороти, тегли и звучи, е просто завладяващ. И понеже гениалната автоматична трансмисия не слиза с една предавка надолу при всяко желание за ускоряване, напредването се осъществява значително по-спокойно и гладко. И дори по-икономично – вместо с 8,3 моделът на BMW се задоволява със 7,9 литра дизел на 100 км, а отгоре на това и отработилите газове се пречистват по-добре благодарение на допълнителния акумулиращ катализатор. Всичко това не звучи като пледоария в полза на даунсайзинга.

Наистина по отношение на останалите експлоатационни разходи Jaguar печели точки с по-ниска базова цена и безплатно редовно обслужване през първите три години – но в този клас 4000 евро повече или по-малко не могат да бъдат решаваща разлика. Тя се получава по-скоро вследствие на по-убедителния цялостен пакет от качества – където Jaguar все още изостава и трябва да догонва. Макар британецът да е дарен с благородство от кралски особи, тук суверенът е BMW.

Текст: Бернд Щегеман
Снимки: Ахим Хартман

Оценка

1. BMW 530d Touring xDrive Luxury Line

1. BMW 530d Touring xDrive Luxury Line - 486 точки

Комфорт, задвижване, управляемост, сигурност, мултимедия – Серия 5 Touring е близка до идеала за първокласно комби. На първо място трилитровият дизел е истинска хала и при това е икономичен.

2. Jaguar XF Sportbrake 25d AWD Portfolio

2. Jaguar XF Sportbrake 25d AWD Portfolio - 427 точки

С XF Sportbrake човек може да бъде доволен и щастлив собственик, но срещу актуалния първенец на класа не му достига увереност и фина шлифовка в много детайли. 


Технически данни

1. BMW 530d Touring xDrive Luxury Line 2. Jaguar XF Sportbrake 25d AWD Portfolio
Работен обем 2993 куб.см 1999 куб.см
Мощност 265 к.с. (195 кВт) при 4000 об./мин 240 к.с. (177 кВт) при 4000 об./мин
Максимален
въртящ момент
620 Нм при 2000 об./мин 500 Нм при 1500 об./мин
Ускорение
0 – 100 км/ч
5,6 сек 7,8 сек
Спирачен път
при 100 км/ч
33,4 м 36,2 м
Максимална скорост 250 км/ч 241 км/ч
Среден разход
на гориво в теста
7,9 л/100 км 8,3 л/100 км
Базова цена 64 800 евро (в Германия) 60 960 евро (в Германия)
Коментари
comments powered by Disqus