Баварците са твърдо решени да оборудват своя флагман с двойно предаване. По време на зимни тестове във Финландия представители на марката обявиха, че изпитанията на седма серия xDrive текат на пълни обороти.
Пълноприводният BMW 7 ще стъпи на пазара в края на 2009 г., като надценката му ще бъде сравнима с тази при "петицата" xDrive.
По данни на баварците първите прототипи със задвижване на четирите колела носят под капака си V8-двигателя на 750i (407 к. с.). Доста по-вероятно според тях обаче е първa на пазара да излезе дизелова "седмица" xDrive. За разлика от мюнхенските SUV пета и шеста серия, BMW 7 xDrive по електронен път ще придава по-голяма част от въртящия момент към задните колела, което цели да запази познатата динамика на модела в завои.
Специална офроуд-програма, по-голям клиренс и защита на дъното не се предвидени, обясниха представителите на марката. Но флагманът от Мюнхен ще бъде първата пълноприводна лимузина от високия клас, снабдена с помощ при потегляне по наклон Hill Descent Control. Според развойните инженери xDrive ще повиши теглото на автомобила само с 50 килограма, а средният разход ще се покачи едва с 0,2-0,4 литра на 100 км.
С този ход BMW се присъединява към Audi, Mercedes и Lexus, които вече предлагат пълноприводни версии на своите най-скъпи модели.