Plug-in хибридната версия на Серия 7 дава интересен поглед към философията на флагмана
„Седмицата“ на BMW принадлежи към една особено елитна прослойка в автомобилната индустрия, при която суперлативите не са явление, а задължителна част от репертоара на всеки от нейните представители. В момента Серия 7 е не просто флагман в гамата от елитни модели на марката от Мюнхен, но е и един от най-комфортните и най-високотехнологичните серийни автомобили на планетата въобще. Ако търсите още повече лукс и индивидуалност, остава ви единствено да се насочите към Rolls-Royce и Bentley.
Макар че за някои това изказване вероятно ще прозвучи в една или друга степен ретроградно, в съзнанието на автора на този материал идеята за идеалното задвижване за автомобил с възможностите на BMW Серия 7 се асоциира по-скоро с великолепните маниери на мощен агрегат с минимум шест цилиндъра, и не непременно с комбинация от четирицилиндров бензинов мотор и електрическо задвижване. И честно казано може би именно поради тази причина изненадата от представянето на Plug-in хибридната версия на „седмицата“ беше по-голяма от очакването, при това в определено положителен смисъл.
Ефективност и хармония
Добре познатият двулитров бензинов мотор с четири цилиндъра и 258 к.с. е съчетан с интегриран в осемстепенната автоматична трансмисия електромотор, който черпи енергия от акумулаторната батерия, монтирана в задната част на автомобила. На теория капацитетът на батерията трябва да бъде достатъчен за изминаването на 45 километра на ток, в реални условия автомобилът постига електрически пробег около 30 км, което също е съвсем прилично постижение. Опасенията, че акустиката на сравнително малкият ДВГ няма да приляга на изискания характер на този четириколесен аристократ, се оказват напразни – характерният четирицилиндров тембър се долавя единствено при подаване на пълна газ, във всички останали ситуации в салона на 740Le xDrive остава забележително тихо. Нещо повече – поради факта, че при движение без подаване на тяга бензиновият агрегат се изключва във всеки удобен за целта момент, по отношение на акустичния комфорт хибридната версия всъщност се превръща в шампион в цялата гама на „седмицата“. Не по-малко забележително е и как инженерите на BMW са постигнали напълно естественото усещане от спирачния педал, като възможността да усетите преминаването от електрическо към механично спиране практически е сведена до нула. Ако шофирате в градски условия с напълно заредена при първоначалното потегляне батерия, вероятността да постигнете близък до заводските данни разход на гориво е голяма. При по-продължителен смесен цикъл на шофиране средната консумация е около 9 литра на сто километра.
Тишина и блаженство
Далеч по-съществено обаче си остава изживяването, което доставя този автомобил по време на пътуването. Важно е да се отбележи, че 740e iPerformance не е замислен като някакъв вид компромисен модел, при който екологичните параметри са за сметка на класическия лукс – напротив. Автомобилът може да бъде поръчан с двойно задвижване, в изпълнение с междуосно разстояние, както и с всички възможни опции за „седмицата“, включително самосоятелни места с масажна функция на втория ред. Дори без да е почитател на този тип автомобили, човек трудно може да остане равнодушен пред невероятното усещане за спокойствие и блаженство, което BMW 740Le xDrive iPerformance създава – както вече споменахме, единственото, което се чува на борда, е пълна тишина, а амбиентното осветление и изключителното качество на материалите и изработката създават неимоверно благородна атмосфера. Съчетанието от свръхкомфортни седалки и пневматично окачване с адаптивен режим на работа, което поглъща без остатък почти всяка неравност по пътя, от своя трябва да бъде усетено на живо, за да бъде разбрано напълно.
Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Мелания Йосифова