Среща с обновената версия на луксозната лимузина на BMW
Благодарение на ефектните промени в дизайна на луксозната лимузина, обновлението на мюнхенския флагман излезе извън рамките на тази стандартна процедура. Технологичните новости под променената външност обаче са не по-малко внушителни, както показа първата ни среща с хибридната версия 745Le xDrive.
Гордо изправена осанка, монументална радиаторна решетка, изобилие от хром и свързани с LED ивица задни светлини – обновената версия на баварската седма серия е автомобил, който едва ли може да остане незабелязан. И това едва ли е случайно, имайки предвид, че над 40% от продажбите на последното поколение на баварския флагман междувременно се формират в Поднебесната империя.
Вътрешното оформление е много по-близо до европейските разбирания за аристократична сдържаност и изискана атмосфера. Фините релефни тапицерии от висококачествена естествена кожа напомнят за островните традиции, а дебелият килим и апликациите от благородна дървесина напомнят за фирмените връзки с Rolls-Royce, без при това да влизат в рязък контраст с бляскавите екрани на вече познатата от новите издания на Х5, Z4, третата и осмата серия високотехнологична система за управление на функциите OS 7.
Нейната роля на личен асистент хармонира чудесно с цялостната атмосфера в автомобила, а формите за интуитивно управление на изобилието от мултимедийни, навигационни и комуникационни възможности е достигнало висоти, недостижими за редица появили се по-късно конкурентни системи за централизиран контрол на функциите. Водачът и неговите привилегировани спътници могат да подават команди с глас, с докосване, с жестове или с помощта на добре познатия от i-Drive прибор с въртене и натискане в зависимост от това какво считат за най-удобно, ефективно и безопасно в конкретната ситуация.
Сребристосивото като готическо привидение лаково покритие е извънредно подходящо за 745Le xDrive. Лимузината е в състояние да се плъзга плавно и безшумно независимо от вида и състоянието на настилката, а пневматичното окачване на предния и задния мост сякаш изключва всякаква форма на контакт между колелата и земната повърхност въпреки по-стегнатите настройки на рlug-in хибрида в сравнение с останалите версии на седмата серия.
Plug-in хибрид с редови шестцилиндров двигател
На фона на цялото това великолепие е нормално скромната четирицилиндрова машина да отстъпи място на нещо по-внушително – в случая на редови шестцилиндров турбомотор в класически баварски стил. При потегляне неговите 286 к.с. и 450 Нм запазват тишина и спокойно оставят електромоторът и напълно заредената акумулаторна батерия с увеличен до 12 кВтч капацитет да свършат своята част от работата. Автономният пробег на електричество според BMW може да достигне 58 км, а електромоторът разполага с 83 кВт и 265 Нм – напълно достатъчно за градски условия.
Интелигентният софтуер на задвижването ползва информация за терена и профила на маршрута от навигационната система и набляга на електрическата тяга там, където има нужда от нея – при ускорение и на изкачванията. През останалото време 745Le xDrive е олицетворение на могъщото спокойствие. Ако крайната цел не може да бъде достигната преди изчерпване на електроенергията, зарядът на акумулатора се възстановява от ДВГ (до 1% в минута) в междуградски режим на движение.
В режим Sport електродвигателят поема ролята на booster и подкрепя изявите на доста по-бодрия и като звучене при динамичен стил на шофиране редови шестцилиндров мотор. Системната мощност от 394 к.с. не среща затруднения с теглото от 2,2 тона, а допълнително предлаганата система за активно насочване на задния мост и пневматичното окачване се справят впечатляващо със завоите.
ЗАКЛЮЧЕНИЕ
Самочувствието на баварския колос вече си личи от километри. И не без основание, защото качествата на рlug-in хибридната „седмица” по отношение на ефективността на задвижването, мултимедията и комфорта наистина успяват да издигнат тавана на възможното в този клас до недостижими за простосмъртните висини.
Текст: Мирослав Николов
Снимки: BMW