BMW публикува нови официални фотографии и документация за седмата серия, оборудвана с шестлитровия V12.
760i и удължената версия 760Li са най-мощните представители на седмата серия въобще, а понастоящем вторият по производителност модел в цялата гама на баварците. Това е възможно благодарение на новия шестлитров мотор с V12 архитектура, който е базиран на иновативната TwinPower Turbo технология. Благодарение на нея 5978-кубиковият мотор генерира 400 кВт (544 к. с.) при 5250 об./мин и 750 Нм максимален въртящ момент, който е на разположение на водача още при 1500 об./мин.
Новата осемстепенна автоматична трансмисия позволява спринът от 0 до 100 км/ч да се изпълнява за 4,6 секунди, а двойният VANOS отговаря за икономичната работа на мотора, съобразен с нормите Евро 5. При 760i за 100 километра пробег са нужни средно 12,9 литра, докато за 760Li – 13. Емисиите CO2 при първия вариант са 299 гр/км, а при втория - 303, което е впечатляващо постижение за мотор с такъв работен обем.
И двете модификации се предлагат оборудвани стандартно с функцията Dynamic Driving Control, при която амортисьорите, динамиката на превключване на предавките, педалът на газта и програмата за управление се настройват от бутон, разположен в централната конзола. Стандартни са също Sevotronic и BMW Dynamic Drive Anti-roll Stability System.
Отличителните белези на флагмана в седмата серия са по-широката и леко вдлъбната радиаторна решетка, чиито бъбреци получават хромирани лаистни, плакетите V12 и двата двойни накрайника на изпускателната система. Моделът се предлага стандартно с 19-цолови алуминиеви колела, като за контакта с асфалтовата настилка отговарят гуми с размери 245/45 R19 на предната ос и 275/40 R19 на задната.
За комфорта на водача и пътниците се грижат постоянната връзка с Интернет, четиризоналният климатик, асистентът за паркиране, панорамният покрив, който се предлага като опция, навигационната система, чийто твърд диск разполага с 80 гигабайта обем и високакачествената аудио система с 16 акустични тела, DVD-плеър, линеен вход, USB интерфейс и 12 гигабайта памет.
Адолф Грубер
Das Auto! Истински кораб, няма да го коментирам, казано е всичко по горе, v12 с двойно турбо е нечовешко просто, това като тръгне и земята се върти по бъзо!