BMW работи по система, която променя звука на двигателя в зависимост от желанието на водача. Два прототипа са оборудвани с нея на този етап – 635d и MINI Clubman, като предварителните звукови настройки са четири.
Според компанията системата Active Sound Design е толкова ефективна, че тестовите пилоти на баварците споделят субективното усещане, че двата прототипа имат по-добра динамика от аналогичните серийни версии.
BMW се гордеят и то напълно основателно с мерките, които са взели по обезшумяването на серийния 635d, използвайки т.нар. acoustic lightweight construction (в буквален превод олекотена акустична конструкция). Серия от техники се прилагат при нея за ограничаването на паразитните шумове в купето, което на практика прави възможно използването на Active Sound Design опцията. Тя използва аудиосистемата на автомобила и „оформя“ звука на двигателя в зависимост от предпочитанията на клиента.
„Днешните дизели са наистина много способни“, коментира Алберт Калтенхаузер, мениджър в акустичния отдел на BMW. „Те са високопроизводителни, ефективни, имат голям въртящ момент, но на този етап все още не могат да се похвалят с достатъчно качествен звук. С Active Sound Design обаче те ще получат съответния за динамичните им характерски звук.“
Целта на BMW е посредством Active Sound Design да прави „много по-систематични и фини настройки на звука, а не да се ограничава до дизайна на всмукателната и изпускателната системи“. „Дори и най-малката промяна в звука на автомобила има голям ефект“, продължава Калтенхаузер. „Това е така, защото човешкият слух подсъзнателно оценява външните акустични стимули и всички промени се записват в мозъка.“
Може да чуете новата акустична система във видеоклипа на британските ни колеги от Autocar. Прототипът е MINI Clubman, а Active Sound Design симулира бензинов V8.