Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

BMW Alpina B4/D4: Всичко става Gran-диозно

29.08.2022 13:46

BMW Alpina за първи път няма да предлага B4 и D4 като купе и кабриолет, а само във вариант Gran Coupé.

В историята на компанията, която датира от 1965 г., Alpina винаги е успявала да намери празнини в моделната гама на BMW, за да ги запълни оптимално със свои собствени предложения. Доскоро B4 и D4 S се предлагаха в купе и кабриолет варианти, но тази ниша сега изглежда твърде малка. Вместо това: новият модел ще се предлага само във вариант Gran Coupé. Каква ще е разликата спрямо B3 и D3 S? Предстои да разберем на пистата. Редовият шестцилиндров бензинов двигател с двойно впръскване (Mono Scroll) очевидно не се затруднява с гигантските размери на автомобила с четири врати, който според производителя тежи 1965 килограма, завива без усилие и с дълбок, дрезгав глас развива до 7000 об./мин. Двигателяте базиран на S58, доставя 495 к.с. и развива максимален въртящ момент от 730 Nm при 2500 об/мин, което трябва да е достатъчно, за да ускори "четворката" от място до 100 км/ч за 3,7 секунди, а до 200 км/ч са необходими едва 12,9 секунди.

Като у дома

Тестовата ни писта не представлява голямо предизвикателство за модела, а реакцията от педала на газта е по-спонтанна, отколкото предполагат стойностите на въртящия момент и оборотите. Alpina използва собствен корпус на турбокомпресора и оптимизирано охлаждане и въздушен поток както по отношение на всмукателния, така и на изпускателния колектор. Осемстепенната автоматична скоростна кутия от ZF е настроена така, че да отговаря на въртящия момент. При превключване автомобила се разтърсва осезаемо, но реакцията остава мигновена. Инженерите на Alpina са модифицирали и управлението на системата за задвижване на четирите колела x-Drive. Има и механичен блокаж на диференциала на задния мост. И така, как се управлява B4? Прецизен и спокоен, винаги пъргав, винаги пламенен, макар че каросерията се огъва и тресе осезаемо при такива екстремни натоварвания, въпреки спортното шаси с адаптивни амортисьори (1,25° отрицателен ъгъл на предната ос).

Завой след завой

Типично за Alpina, управлението и реакциите на B4 остават предвидими и могат да бъдат овладяни чисто с помощта на стегнатото кормилно управление с отлична обратна връзка. Дори коварните редуващи се завои по нашата писта не затрудняват тежкоатлета на BMW Alpina. Ограничаващ фактор са само стандартните спортни седалки с недобра странична опора. Как е управлението? Основно неутрално до леко недозавиване, само при диво използване на газ, задната част се активизира леко. Това е защото вместо задните гуми не са с размер 265 като при B3, при B4 се използват 285, а предните остават 255 - разбира се с размер 20 инча. Между другото: Alpina определя тегло от само 12 кг на джанта за кованите колела.

Поразително, нали?

Във всеки случай Gran Coupé трябва да бъде насочен повече към турър изживяването и според Alpina, омекотяването на напречните фуги и неравностите по пътя сега е много по-добро, отколкото при B3. В райна сметка клиентите на компанията обичат да изминават по 50 000 километра на година с превозните си средства. Да, дори и с бензиновите модели. Комфортът днес обаче не може да бъде изпробван в пълния си потенциал, тъй като тестовите автомобили могат да се движат само по затворената тестова писта. Е, няма значение, защото се забавляваме. Да живее този двигател! Вътре, от друга страна, се чувстваме като при големите серии – не липсват типичните акценти за Alpina като табелата със сериен номер и, разбира се, изключително меката кожа на волана.

Тежка категория

А сега: дизелът. Първо лошата новина: D4 S тежи с 55 кг повече от B4, а това тегло пада върху предната ос. Неговият шестцилиндров битурбо двигател също развива максимален въртящ момент от 730 Нм, който е наличен още при 1750 об./мин. Мощността обаче е 355 к.с. Настройките на шасито прикриват допълнителното тегло доста елегантно, като само от време на време се разкрива тенденцията към недозавиване малко по-рано. D4 S може да се уплаши не един или двама на състезателна писта, защото дизелът се характеризира и с високо ниво на надеждност при управление. Единствено ходът на спирачката първоначално изглежда малко по-дълъг, отколкото при B4. Дали това е маскиран туристически автомобил? Едва ли. Но пък е много бърз - 0-100 км/ч за 4,8 сек, 0-200 км/ч за 19,1 сек. Управлението също е изключително приятно, а разходът по WLTP е едва 6,9 л/100 км ( B4: 10,1 л /100 км). Едно и също важи и за B4 и D4 S: Празнината е умело запълнена.

ЗАКЛЮЧЕНИЕ

 Добрата новина: както B4, така и D4 S, продължават традицията на Alpina да впечатляват с ясно дефинирано, много пъргаво и също толкова безопасно управление. При B4 удоволствието от шофирането е гарнирано със силно емоционален бензинов двигател, докато дизеловият вариант впечатлява преди всичко със своята безгрижност и ефективност. Лошата новина: Това вероятно са последните новоразработени модели от Бухлое. Но това е тема на друг разговор.

Коментари
comments powered by Disqus