Оттогава центърът е направил повече от 5 млн. двигателя за автомобили Mini и BMW
Когато се сетим за производство на BMW в Обединеното кралство, веднага на ум ни идва заводът на Mini в Оксфорт, но по-малко известната фабрика Hams Hall в Уоруик празнува 20-годишнината си тази година.
От откриването на завода през 2001 г., повече от 5 млн. двигателя са сглобени и пуснати да автомобили BMW и Mini. Днес той произвежда три- и четирицилиндрови бензинови двигатели със скорост един на минута, като доставя на девет автомобилни завода в световен мащаб, от Оксфорд до Германия и дори САЩ.
Предприятието също така подготвя специфични компоненти на двигателя, като произвежда повече от 1 млн.части за двигатели годишно, за да ги доставя на други фабрики за двигатели в Германия и Австрия.
Първият автомобил, който е оборудван с двигател, произведен в Hams Hall, е BMW 316ti Compact от поколението E46. Този агрегат е първият, който представи технологията Valvetronic с променливи фази на газоразпределение, бе отличен като Международен двигател на годината.
През 2005 г. идват първите двигатели на BMW (2,0-литрови агрегати, монтирани на Z4), направени във Великобритания и изнасяни и за САЩ и завода на компанията в Спартанбург в Южна Каролина. Година по-късно е инсталирано специално съоръжение за ръчно сглобяване на високооборотен 2.0-литров за 320si, специално хомологират за Световното първенство за туристически автомобили.
От 2006 г. Hams Hall доставя на Оксфорд всички негови (отново награждавани) бензинови двигатели, първо за Mini Hatch, а след това за Countryman, Roadster и Coupé. Първите надлъжни двигатели за монтаж със задно задвижване се произвеждат там от 2011 г. за Серия 1.
Нещата придобиват по-високотехнологичен обрат, когато Hams Hall стана единственият доставчик на трицилиндровия двигател, използван в хибридния спортен автомобил BMW i8. Този 1,5-литров двигател, който развива 228 к.с., имае една от най-високите специфични мощности на времето и отново спечели наградите за Международен двигател на годината.
През 2015 г. идва ред на здравословно инжектиране на пари, за да бъде създаден заводът за производство на ново поколение три- и четирицилиндрови турбо двигатели както за мини, така и за BMW. Оттогава той доставя двигатели и за двата PHEV автомобила на компанията , а сега също така произвежда 2,0-литров двигател с мощност 302 к.с. за Mini John Cooper Works GP и BMW M135i.
Сега Hams Hall се готви да поеме най-големите си проекти досега (в буквален смисъл), като започва производството на семейството двигатели V8 и V12 на BMW. И въпреки съпътстващите ефекти от Brexit, бъдещето на централата изглежда светло.