Компаниите обявиха изграждането на мрежа от бързозареждащи станции за електромобили
BMW Group, Daimler AG, Ford Motor Company и Volkswagen Group с Audi и Porsche днес обявяват началото на съвместното предприятие IONITY, което ще разработи и въведе мрежа от станции за високоскоростно зареждане High-Power Charging (HPC) за електрически автомобили в Европа.
С пускането на близо 400 HPC станции до 2020, IONITY ще направи пътуването на дълги разстояния по-лесно и ще отбележи важна стъпка в развитието на електрическите автомобили. Базираната в Мюнехн, Германия съвместна компания се ръководи от Михаел Хайеш, главен изпълнителен директор и Маркус Грол, главен оперативен директор, като екипът ще се разшири до 50 души до началото 2018.
“Първата паневропейска HPC мрежа има важна роля в развитието на пазара на електрически автомобили. IONITY ще работи за нашата обща цел да осигури на клиените бързо зареждане и възможност за дигитално разплащане, с което да улесни пътуването на дълги разстояния,” казва Херше.
Изграждането на 20 станции за зареждане започва през 2017
Общо 20 станции ще отворят още тази година, разположени на централни пътища в Германия, Норвегия и Австрия на разтояние от 120 км, с партньорството на Tank & Rast”, “Circle K” и “OMV”. През 2018, мрежата ще се разшири с повече от 100 станции, всяка от които ще даде възможност на множество кленти, собственици на различни марки автомобили да зареждат едновременно.
С капацитет от до 350 kW на всяка точка на зареждане, мрежата ще използва европейския стандарт за зареждане Combined Charging System, за да намали значително времето за зареждане в сравнение със съществуващите системи. Бранд-агностичният подход и широкото европейско разпространение се очаква да направят електрическите автомобили по-привлекателни.
Инвестицията подчертава ангажираност на участващите производители в развитието на електрическите автомобили и разчита на международното сътрудничество между индустрийте.
Партньорите, BMW Group, Daimler AG, Ford Motor Company и Volkswagen Group, имат равен брой акции в съвместното предприятие, докато другите автомобилни производители са поканени да разширят мрежата.
Зарядните станции ще работят в съответствие с единния европейски стандарт Combined Charging System (CCS), който в момента се използва от автомобили от i-фамилията на BMW, както и от e-Up и e-Golf на Volkswagen. В бъдеще CCS ще може да използват новите електрически автомобили на Ford и Mercedes-Benz (гама EQ).
В същото време електрическите автомобили на PSA Group, Nissan и Tesla Motors не могат да бъдат презареждани съгласно стандарта CCS.