Продажбите на напълно електрически превозни средства се увеличават двойно, а електромобил номер 500 000 от BMW Group е вече доставен.
BMW M отбелязва 50-годишнината си с рекордна година
Въпреки предизвикателствата свързани с тесните места в доставките, BMW M GmbH завършва своята юбилейна година с нов рекорд за всички времена. BMW M отчита ръст от +8,4 % спрямо предходната година, с продажби от 177 257 броя. В същото време BMW M постига значителен напредък в електрифицирането на своето продуктово портфолио. Лансирането на първите два напълно електрифицирани модела BMW M Performance, i4 M50 и iX M60, първият електрифициран модел с висока производителност, BMW XM и новото M240i Coupé допринесоха значително за тази успешна година. Новото издание на BMW M2 и наскоро въведеното BMW M3 Touring също имат голям принос за ръста на продажбите през миналата година. Паралелно с тези нови допълнения към продуктовата гама, BMW M също отбеляза продължаващо силно търсене в годината на своята 50-та годишнина за своите най-високопроизводителни модели BMW M3 и BMW M4 и отдавна утвърдените X модели. В резултат на това перспективите за 2023 г. са много положителни за BMW M GmbH, с очакване за нови рекордни резултати.
Бъдещето на BMW Group е електрическо, кръгово и цифрово
„Нашата силна продуктова гама е най-добрият отговор на предизвикателната среда – и ни позволява да удвоим повече от два пъти продажбите на напълно електрически превозни средства отново през 2022 г.“, казва Питер Нота, член на Управителния съвет на BMW AG, отговарящ за клиенти, марки, продажби. „Ние сме уверени, че можем да надградим този успех през 2023 г., тъй като продължаваме да виждаме особено голям брой новоприети поръчки за нашите изцяло електрически модели“, добавя Нота. BMW Group реализира общо 2 399 636 автомобила BMW, MINI и Rolls-Royce на клиенти по целия свят през 2022 г. (-4,8 %); година, в която всички индустрии се сблъскват с трудности свързани с тесни места в доставките, свързаните с Covid пандемията ограничения в Китай и войната в Украйна. Основното въздействие се усеща през първите шест месеца на годината, като доставките са намалели спрямо предходната година. Продажбите нарастват все повече през втората половина на 2022 г. През четвъртото тримесечие BMW Group отчита значителен ръст на продажбите от +10,6 %, с 651 798 превозни средства, доставени на клиенти.
Един акцент по пътя към NEUE KLASSE бе представен на CES в Лас Вегас миналата седмица: BMW i Vision Dee представлява визията на BMW Group за бъдещото дигитално изживяване, както вътре, така и извън автомобила. През 2023 г. BMW Group ще разкрие допълнителни подробности към революционната автомобилна концепция на NEUE KLASSE. В същото време компанията продължава напред с по-нататъшна дигитализация на продажбите и маркетинга. В бъдеще BMW Group ще разчита на директни продажби на 24 европейски пазара, с агенти, действащи като търговски представители – това създава необходимите условия за безпроблемен преход между онлайн и офлайн клиентско изживяване. Ясната цел на новия агентски модел е да повиши удовлетвореността на клиентите и премиум изживяването на марката и да достигне до нови целеви групи клиенти, които предпочитат онлайн средата. Новият модел на BMW Group също така ще създаде прозрачност на цените и ще гарантира, че клиентите получават едно и също предложение, последователно във всички канали за продажба. Тази година ще бъдат въведени условия, които ще позволят на MINI да стартира през 2024 г., а BMW да последва през 2026 г. Изпълнението ще бъде в тясно сътрудничество с партньорите за продажба на дребно.
Марката BMW запазва позиция №1 в глобалния премиум сегмент
Марката BMW реализира общо 2 100 692 автомобила (-5,1 %) в световен мащаб миналата година и запазва позицията си номер 1 в глобалния премиум сегмент. Марката BMW отбелязва силен ръст и при електрифицираните превозни средства. Техните продажби (включително plug-in хибриди) за цялата година са се увеличили с +35,6 % спрямо предходната година, до 372 956 автомобила.