По случай 50 години BMW 2800 CS дизайнерът Деян Христов скицира нова версия на купето
Със Серия 8 BMW отново стартира легендарната серия, като този път феновете на BMW и дизайнерът Деян Христов откриват много повече спортен потенциал в марката.
По случай 50-годишния рожден ден на BMW 2800 CS дизайнерът скицира модерна версия на купето, който разбира се, беше вдъхновен от дизайна на Серия 8.
BMW Gran Coupé S заимства от E9
Дългият капак на E9, вдлъбнатото, добре конфигурирано купе за пътници и ръбестата кърма са със съвременна интерпретация, без да скриват оригиналният модел. Фронтално се открива нова версия на бъбрека на BMW, която е обрамчена от изключително тесните LED фарове. Капакът на двигателя е екстремно контуриран, както и изключително изпъкналите страници, придават на BMW GCS динамична линия, докато предните надвеси са много къси. Рамките на прозорците са от тесни хромирани лайсни, задните калници грабват погледа и го насочват към спортната задна част, с опашката на багажника, тесни изпускателни слотове и тесни задни светлини.
Задвижването не е приоритет за Христов, но все пак скицира някои технически характеристики. Така например, неговата концепция има подвижна 180-градусова камера в калниците, подвижни криле на спойлера пред задните колела и вентилационен отвор в предната престилка. Той монтира в бъбреците активна система за управление на въздушния поток, където въртящите се елементи на решетката регулират подаването на въздух и в същото време придават на лицевата страна цветово излъчване.
Огромен кокпит за пълен мониторинг
При скициране на интериора дизайнерът е вдъхновен от сегашния стил на марката. Водачът управлява с три лъчев волан с малка топка и наблюдава в цифровия кокпит. Централната конзола е изключително широка и достига до огромен дисплей. Системата от камери осигурява цялостен мониторинг на превозното средство. Той пресъздава изцяло околната среда и тонира огледалата за обратно виждане, но също така позволява наблюдението на децата седящи на задната седалка, комуникира с пътника до шофьора или предупреждава за останалите участници в движението.
С всички подробности на дизайна, BMW GCS си остава само дизайнерски ескиз и прави ретроспекция на легендарното Coupé. Обновената като Coupé Е3 серия от 1968 до 1971 е оборудвана с мощния с 170 к.с. 2,8-литров двигател. Произведени са само 9399 екземпляра на BMW 2800 CS до 1971, а моделът е сменен от 3,0 CS.