Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

BMW Group България за първите девет месеца на 2020 г.

06.10.2020 17:36
BMW Group България за първите девет месеца на 2020 г.

Ръст от 32% в реализацията на Performance и High Performance автомобилите на M GmbH

За първите 9 месеца BMW Group България е доставила общо 731 автомобила BMW и MINI, както и 68 мотоциклета BMW Motorrad. Пазарното представяне, повлияно от пандемията от коронавирус, бележи осезаем негативен ръст и при трите марки представлявани от BMW България. Автомобилите с марка BMW доставени на крайни клиенти са 667 или -22% спрямо същия период през предходната година. При MINI, продажбите са 64 или със 17% по-малко, в сравнение с деветте месеца на 2019 г. Търговската реализация на BMW Motorrad е 78 мотоциклета (-17%).

Детайлният анализ на продажбите потвърждава популярността на SAV автомобилите на българския пазар. Те имат около 50 % пазарен дял в реализацията на BMW и заемат челни позиции сред предпочитанията на клиентите - BMW X7 (81); BMW X5 (76) и BMW X6 (64). Голямата им популярност се дължи, както на практическите им предимства, така и на богатото многообразие от модификации и модели, които обхващат всички сегменти. Техният пазарен потенциал в условията на глобална пандемия се ограничава от затруднения в производството.

В унисон с глобалната стратегия на BMW Group и усилията на BMW Group България за популяризиране на Plug-in (PHEV) автомобилите тяхната реализация нараства почти двойно. За това допринасят както разширената гама, която вече включва 12 PHEV модела в почти всички моделни серии, така и интересът на все по-широк кръг клиенти да се запознаят  с нова култура на мобилност и да добият практически опит с електрификацията в етап на липсваща или недостатъчно развита инфраструктура, без да правят компромис с нуждите си от автономност.

За поредна година BMW Group България отбелязва положителна динамика в семейството автомобили, които особено интензивно отразяват философията „радост от шофирането“ - BMW M (М и M Performance). Те продължават позитивния тренд на пазарна реализация от последните години и достигат до общо 196 автомобила или ръст от 32 % спрямо същия период на предходната година.

Анализът на вариантите на задвижването показва, че в България се запазва водещата позиция на дизеловите двигатели, макар да е налице трайна низходяща тенденция. За 9-те месеца на 2020 г. 55% от задвижваните от двигател с вътрешно горене автомобили BMW са с дизелов двигател, 39 са с бензинов двигател, а електрифицираните (електрически и PHEV) са общо 6% от общите продажби.

При избора на компановка, най-голям дял имат шестцилиндровите бензинови или дизелови агрегати – 49%, следвани от четирицилиндровите редови двигатели - 32%. Във високия мощностен клас 12% от клиентите избират осемцилиндрови и 1% дванадесетцилиндрови двигатели.

Що се отнася до избора на BMW клиентите за разпределението на основните елементи на силовия тракт, 85% от закупените автомобили от марката BMW са с интелигентната система за задвижване на четирите колела BMW xDrive.
При MINI лидерството в продажбите се поделя почти по равно между MINI – 3 врати (24) и MINI Countryman (23). След тях са MINI Hatch 5 врати и MINI Clubman с по 5 продажби, а MINI Cabrio допълва 4 автомобила до общия брой от 64.

Реализацията на BMW Motorrad за 9-те месеца от началото на годината възлиза на 78 мотоциклета. Челни позиции по отношение на интереса сред клиентите, традиционно са заети от големите боксери. Най-предпочитаните модели са както следва: R 1250 GS (13), G 310 R (10), R 1250 GS Adventure (10).

Коментари
comments powered by Disqus