До 2021 г. всеки четвърти автомобил на концерна ще бъде продаван в Европа
В момента батериите за високо напрежение за хибриди и електрически автомобили на BMW Group се произвеждат в три собствени фабрики: в Динголфинг (Германия), Спартанбург (САЩ) и Шеянг (Китай). А в средата на 2021 г. към тази мрежа ще се присъедини нова връзка - заводът за батерийни модули в Лайпциг. Модулите ще се използват за комплектоване на различни батерии.
До 2021 г. всеки четвърти автомобил на BMW Group, продаван в Европа, ще бъде с електрическо задвижване. До 2025 г. - всеки трети, до 2030 г. - всяка секунда. През 2023 г. групата BMW ще има 25 електрифицирани модела, от които около половината ще бъдат електрически автомобила . (На снимката BMW iX3, BMW i3, Mini Cooper SE.)
Модулите, произведени на автоматизирани линии, са междинен етап от създаването на батерия. Те се събират от клетки, закупени от партньори на BMW. Клетките могат да се комбинират в модули по различни начини. Самите те, в различни количества и комбинации, вече представляват батерия, за която са монтирани в общ калъф, добавени са контролни блокове, съединители и охладителна система.
Самата компания в Лайпциг е запозната с темата за електрификацията на моделите от първа ръка. В края на краищата, през 2013 г. електрическият автомобил i3, иновативен за BMW, беше пуснат на поточната линия , а i8 хибридът също е от там. И сега компетентността на централата ще бъде разширена с нови цехове а акумулатори на 10 000 кв.м. До 2022 г. групата ще инвестира над 100 млн. евро в тези нови производстввени халета. Там ще работят над 150 души. Този проект бележи следващата стъпка в екологизирането на групата, която вече е създала Център за развитие на технологиите за акумулаторни батерии в Мюнхен, технологичния консорциум за устойчива верига за живот на батерията, Център за компетентност eDrive в Динголфинг и модернизация на основния завод в Мюнхен.