Отборите на BMW и Honda изразиха притесненията си относно нестабилността във ФИА след спечеления от президента Макс Мозли вот на доверие.
Мозли спечели убедително вота на Генералната Асамблея в началото на седмицата, но въпреки това водещите клубове не престанаха да настояват той да се оттегли и заплашиха, че ще напуснат ФИА, ако не подаде оставка. Германската ADAC дори оттегли всички свои представители в работните групи към федерацията. Босът на Формула 1 Бърни Екълстоун също изрази мнение, че неговият дългогодишен приятел трябва да напусне поста си доброволно в края на годината.С оглед развитието на скандала BMW Sauber и Honda Racing изразиха опасенията си, че подобна несигурност може да е пагубна както за Формула 1, така и за ФИА. „Приемаме решението на ФИА, но ситуацията е твърде критична заради отношенията между федерацията и клубовете“, коментира спортният директор на баварския производител Марио Тайсен. „За съжаление това не касае само ФИА, а и всички външни партньори, автомобилната индустрия и моторния спорт. Въпреки това единствено ФИА може да овладее ситуацията. Така че приемаме решението и наблюдаваме развитието на процеса.“
На въпроса дали проблемите на ръководния орган могат да се отразят директно върху Формула 1, д-р Тайсен отговаря: „Мисля, че много зависи от това, което ще се случи във ФИА идните седмици. От критично значение е. Но това, което може да предизвикат противоречията между ФИА и членовете й, е хората да осъзнаят, че ФИА не е върховата институция на моторния спорт, на първо място тя е ръководният орган на клубовете.“
Изпълнителният директор на Honda Racing Ник Фрай подкрепи своя колега и изрази надежда, че противоречията ще бъдат туширани във възможно най-кратки срокове. „Осъзнаваме, че ФИА взе решението си въз основа на един справедлив процес. Реакцията на моторните клубове в световен мащаб обаче поставя под въпрос възможността на настоящия президент да продължи да изпълнява ролята си след всички тези събития. Ние също се притесняваме, че въпреки огромния принос, който има към спорта, Макс няма да може да върши работата си. Дано проблемите приключат по възможно най-бързия начин.“
Тайсен допълва, че се надява споровете вътре във ФИА да не окажат негативно влияние върху способността на федерацията да изпълнява задълженията си на ръководен орган на моторния спорт. „Очакваме, че ФИА като организация ще продължава да изпълнява професионално задълженията си, което означава да ръководи моторния спорт – Формула 1 и другите серии. Надяваме се също, че настоящите инициативи за намаляване на разходите и интеграция на нови технологии няма да спрат и ще бъдат приложени на практика.“