BMW и PSA Peugeot Citroen ще продължат да разработват съвместно четирицилиндровите си мотори.
Повече от 1,3 милиона двигатели, които са продукт на сътрудничеството между двете компании, са използвани в моделите на MINI, Peugeot и Citroen в рамките на съвместния проект. Следващата фаза от него е разработването на нови агрегати, които да отговарят на нормите Euro 6.
„Винаги сме били успешни в партньорствата, което важи в пълна степен за това с PSA“, коментира Норберт Райтхофер, председател на BMW. „Щастливи сме, че сътрудничеството ни по отношение на двигателите ще продължи, ето защо проучваме и други възможности за съвместна работа.“
На този етап няма информация за техническите характеристики на новите двигатели, но вероятно съвместният проект на двете компании ще засяга 1,4 и 1,6-литровите агрегати. Целта, естествено, е повече мощност при по-малък разход и вредни емисии, като се очаква най-потентната версия на 1,6-литровият турбомотор, познат от MINI Cooper JCW и Peugeot RCZ, да генерира над 225 к.с.
Очаква се BMW и PSA Peugeot Citroen да разширят сферата на съвместната си дейност и да си сътрудничат в развитието на други компоненти.
admin
Уважаваме всеки един коментар, когато е добре обоснован, било то за немски, френски или индийски автомобил. Настояваме обаче за спазването на добрия тон! Това е единствената причина за "чистката" тук.
admin
Доста глупости се изписаха тук. Това е и причината последните коментари да бъдат изтрити.
306
Чета коментарите в този форум и искам да защитя Сребърния Лъв аз също обичам Пежо и искам да видите това: 24 часа на Льо Ман: Peugeot детронира Audi Марк Жене, Дейвид Брабам и Алекс Вурц спечелиха тазгодишното издание на „24-те часа на Льо Ман”, а техните съотборници в екипа на Peugeot Себастиен Бурде, Стефан Саразен и Франк Монтани направиха победата на френския производител двойна. Серията от пет поредни успеха на Audi приключи, след като миналогодишните първенци Риналдо Капело, Том Кристенсен и Алан Макниш финишираха на трета позиция.
Dam
БМВ и Пежо-Ситроен нямат много конкурентни допирни точки и именно за това могат да бъдат добри сътрудници а инженерният им потенциал е доста висок.
Това е за пример!
Ето, конкуренти на пазара си сътрудничат технологично въпреки, че става въпрос за печалби, измерени в реални пари. Ние обаче си вадим очите по форумите,като че ли сме женени за марките, че се и обиждаме, въпреки че нямаме никаква полза от споровете. Трябва много да учим още българите!