BMW и Toyota ще разширят технологичното си сътрудничество и ще разработват съвместно нов спортен модел.
В края на миналата година двете компании обявиха намеренията си за технологично сътрудничество, като част от сделката гласи, че Toyota Motor Europe ще започне да получава 1,6- и двулитровите дизелови мотори на BMW през 2014 година. Японците пък обещаха да съдействат на своя партньор по отношение на „серийно произвежданите екологични технологии в масови обеми”.
Практиката за обмен на технологии и опит обаче няма да приключи дотам. Последното споразумение между BMW и Toyota предвижда двете компании да разработват съвместно система за задвижване, базирана на горивна клетка, да работят успоредно по електрификацията на своите модели и да инвестират в развойна дейност по отношение на олекотените конструкции.
Друг ключов момент от новото споразумение между BMW и Toyota засяга съвместното развитие на нов спортен модел, който по всяка вероятност ще разполага с алтернативно задвижване. Това на практика повтаря схемата, която Toyota и Subaru използваха при GT 86 и BRZ, като според слуховете специално при японците новият автомобил ще се появи на пазара като наследник на популярните Supra или Celica.