Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

BMW i3s Edition RoadStyle: Един от деветстотин

01.03.2021 18:43

Среща с произведената в ограничен тираж специална серия на BMW i3

Повече от седем години след пазарния си дебют, BMW i3 продължава да бъде един от най-авангардните електромобили в съвременното автомобилостроене, и това само по себе си е малък феномен. Защото, за разлика от голяма част от опонентите му, неговата концепция не е създадена със самоцелната идея, че електрификацията трябва да се случи сега и веднага, при това на всяка цена, а е плод на технократско мислене, насочено към решения с реална полза за бъдещето на автомобилната индустрия и мобилността като цяло. Достатъчно е да споменем карбоновата каросерия и авангардната интериорна концепция, която позволява да се чувствате нашироко като в автомобил от висша категория, и да разполагате с толкова много удобства, че почти да не ви се иска да слизате. Именно поради споменатите причини i3 е едно от най-разумните електрически предложения на пазара, и едновременно с това се шофира точно така, както очакваме от BMW.

Забележително ускорение

Може би ще ви прозвучи малко пресилено, но е вярно: устремът, с който се ускорява i3 S до скорост от порядъка на 80 км/ч, е почти феноменален, и това продължава да бъде така дори на фона на множащата се конкуренция при електрическите модели. При рязко натискане на тяговия педал автомобилът полита напред с маниер, характерен за машина със спортен нрав. Необикновен е не само ефектът на залепване за облегалките, сякаш сте изстреляни от катапулт – още по-интересно е да се усети как с увеличаване на оборотите сякаш електромотърът става все по-енергичен. Допълнителната доза динамика при i3s се дължи не само на допълнителните 10 Квт и 20 Нм – контролът на сцеплението също е настроен по нов начин, който му позволява да предава към задните колела повече въртящ момент при старт. Наред с това, моделът е получил и по-широки гуми за повече стабилност.

Множество специални детайли

Серията Edition RoadStyle е произведена в ограничена серия от едва 900 екземпляра, така че наличието на такъв автомобил в България само по себе си е постижение, а възможността да го шофираме лично си е своего рода привилегия. Отвън се отличава от своите събратя по специалните вложки в меден цвят, които откриваме в областта на "бъбреците" на предната решетка, вентилационните отвори в предната броня и страничните прагове, както и по оформените по нов начин 20-цолови колела, лакирани в блестящо черно. Отвътре откриваме ексклузивен за серията кафяв салон от естествена кожа с емблеми в областта на интегрирание подглавници на предните седалки, както и табло в изпълнение от матова дървесина.

Превъзходна управляемост и пробег около 220 км в реални условия

Подобно на останалите версии на модела, i3S Edition RoadStyle успя да ни впечатли с изключително спонтанната си и чевръста управляемост, която е истинска благодат в условията на изнервящия градски трафик. За разлика от много от конкурентните модели, преходът при преминаване от електрическо към механично спиране е съвършено хармоничен, същото се отнася и за автоматичната рекуперация и възможността за шофиране само с помощта на тяговия педал през основната част от времето. Пробегът, както при всеки електромобил, зависи от редица условия, сред които особено голямо значение имат стила на шофиране, атмосферните условия и ползването на допълнителни консуматори, но можем да обобщим, че при нормален за градски условия стил на каране и свободно ползване на отопление и климатизация автомобилът с лекота изминава около 220 километра, а при подходящи условия и малко повече старание от страна на водача пробегът може да бъде и по-голям.

Текст:
Божан Бошнаков
Снимки: Божан Бошнаков

Коментари
comments powered by Disqus