Окончателният модел е показан преди дебюта на пазара три месеца по-рано
BMW показа окончателната производствена версия на новия си седан i4, докато се готви да пусне съперника на Tesla Model 3 три месеца преди графика.
"Решението да стартира три месеца по-рано беше лесно", каза главният изпълнителен директор Оливер Ципсе, който очерта как BMW "ускорява темпото" по отношение на електрификацията на своята гама. Пълните спецификации ще бъдат обявени през следващите седмици.
I4 ще се продава заедно с електрическия хечбек i3, новия средно големия SUV iX3 среден и флагмана iX в разширяващата се електрическа гама на BMW. До 2023 г. компанията ще има 12 чисти електромобила, които ще се продават в цял свят, като електрическата опция се предлага в 90% от настоящите пазарни сегменти.
Дебютът на i4 в производствените спецификации идва, когато BMW разкрива план за радикална промяна в подхода си към разработването на електрически автомобили от 2025 г.
Процесът на трансформация Neue Klasse ще покаже на производителя радикално нов подход към дизайна и ще постави засилен акцент върху технологиите и софтуера. Ще бъде представено и ново семейство модулни силови агрегати, както и по-ефективна технология на батериите и по-широко използване на рециклирани материали в производствения процес.
Окончателният i4 остава верен на дизайна на миналогодишния концепт за предварителен преглед и е ясно визуално свързан със Серия 4 с двигатели с вътрешно горене , които бяха пуснати в продажба в края на миналата година. Предстоящото Серия 4 Gran Coupé ще бъде до голяма степен идентично с i4 с четири врати.
Точните технически спецификации остават в тайна, но ние знаем, че моделът с най-висок диапазон - вероятно i4 M - ще изпрати до 523 к.с. към двете оси и ще предложи автономен пробег от 600 км. Вероятното време за ускоряване от 0 до 96 км/ч е около 4,0 сек и максимална скорост от повече от 198 км/ч.
I4 е базиран на модифицирана версия на платформата CLAR, която е в основата на настоящите Серия 3 и Серия 4 побираща батерии с капацитет до 80 кВтч. Предлага се и вариант със задно задвижване с по-малка батерия, какъвто е случаят с по-големия iX.
I4 ще използва новата операционна система iDrive от осмо поколение на BMW, споделена с флагмана iX, която позволява актуализации по въздуха и значително намалява броя на физическите контроли в салона - въпреки че запазва характерното въртящо се копче, което се използва за всяка итерация на iDrive, откакто е въведена преди 20 години.