Задвижващата система с два електромотора генерира 400 кВт (544 к.с., 795 Нм)
BMW M GmbH подготвя първия по рода си автомобил с изцяло електрическо задвижване за безопасност за шампионата FIM Enel MotoE. BMW i4 M50 Safety Car с пет врати ще наблюдава състезанията с електрически мотоциклети, сменяйки хибридното BMW i8 на почетния пост. „Серийният Gran Coupe ще излезе на пазара през ноември и нашите фенове ще могат да се насладят на световната му премиера на пистата през лятото“, каза изпълнителният директор на BMW M Маркус Флаш. Гран при на Австрия на пистата Red Bull Ring започва на 15 август.
Трансформацията в автомобил за сигурност внася ярка ливрея и специална светлина на на покрива, но това не е повлияло на динамичните му характеристики. Задвижващата система с два електромотора генерира 400 кВт (544 к.с., 795 Нм) и позволява ускоряване от 0 до 100 км/ч за 3,9 сек. Максималната скорост е ограничена на 225 км/ч. Това не е достатъчно за изпреварване на електрически мотоциклет.
Серията FIM Enel MotoE се провежда от 2019 г. като част от шампионата MotoGP и монокупата на италианската компания Energica. Нейният електрически мотоциклет Ego Corsa със 126 кВт (171 к.с., 215 Нмm) достига 270 км/ч. Дори гражданската версия Ego Corsa ускорява 100 км/ч за 2,6 сек.
Баварците са уверени, че i4 M50 е идеалната основа за автомобил за безопасност, въпреки че данните за хомологация все още не са налични. Поради това, между другото, автономния пробеге посочен на 416-521 км (WLTP). Напомняме, че автомобилът за безопасност излиза на пистата пред водача на състезанието в случай на опасни ситуации (в случай на инцидент, препятствие, влошаване на времето) и ограничава скоростта, принуждавайки групата да я следва. Забранява се изпреварването на автомобила за безопасност.