BMW не само ще пусне новото поколение на Серия 5 през 2023 г., но ще пусне и чисто електрически версии на модела с наименования BMW i5 и i5 Touring.
За разлика от самостоятелните модели i3 и i8, BMW i5 и комби версията i5 Touring са базирани на модифицирана платформа CLAR (Cluser Architecture II), на която е базирана и Серия 5 с конвенционално задвижване. Баварците вече практикуват това означаване по подобен начин с моделите X1 (2022) / iX1 (2023), X3 / iX3, Серия 3/ Серия 3 Electric (2022), Серия 4/ i4 и Серия 7 (2022) / i7 (2022).
BMW i5 изглежда по-дълго
Визуално BMW i5 изглежда с по-плоска предница, чийто нос се навежда към пътя. Решетката изглежда широка и плоска - няма нищо общо с мегабъбреците на BMW M3 или М4. Но, подобно на i4, бъбрекът е затворен, а зад него работят камери и ултразвукови и радарни сензори, които захранват асистиращите системи с данни. BMW поставя фаровете в ъглите на автомобила, като и те също изглеждат плоски. Подобно на BMW Серия 5, i5 също ще бъде с дължина малко над пет метра, но моделът все още изглежда незавършен. Както при BMW i4, аеродинамично проектираните вдлъбнати дръжки на вратите могат да се видят отстрани. В задната част на седана се виждат LED светлини, но те не са свързани помежду си. Малък спойлер украсява капака на багажника. Вместо накрайниците на ауспуха, при i5 може да се види само дифузьор в контрастен цвят. L-образните светлини могат да се видят и при i5 Touring. Решетката е затворена като при седана. Прорезът на багажника изглежда тесен и силно заоблен в долните ъгли. Задното стъкло изглежда малко и е защитено от спойлер на покрива. Разширените калници са поразителни.
BMW i5 като M-модел със 750 к.с
По отношение на задвижването, все още не е ясно дали i5 е базиран на по-малкия i4 или на по-големия i7, тъй като i4 M50 има 544 к.с. и се захранва от 80 кВч батерия. В BMW i7 са монтирани батерии с различни размери до 120 кВч. Върховият i7 идва със задна ос, която съдържа два електрически мотора плюс инвертор плюс силова електроника и диференциал в един корпус, докато друг, по-слаб мотор работи на предната ос. Тази конфигурация с около 750 к.с. със сигурност би била възможна за i5 дори и във вариант M. Според първоначалните слухове ще бъде пусната и друга версия на M5 с V8 хибрид. За интериора BMW предлага новата операционна система i-Drive 8. Позната ни е от iX и има модифициран потребителски интерфейс и трябва да бъде по-интуитивна за използване. Три основни оформления „Luxury Drive“, „Focused Sport“ и „Reduced Gallery“ могат да бъдат зададени на дисплеите в кокпита и на таблото. Разбира се, системата може да се управлява и чрез гласови команди.