BMW i8 ще дебютира на IAA. Няколко дни преди премиерата в мрежата се появиха първите снимки на хибридния спортен автомобил.
Изложението IAA вече е съвсем близо и BMW i8 се приближава все повече и повече към серийната си форма. В допълнение към снимките на прототипа, които вече говорят твърде много за новата марка на BMW, всъщност има едно закачливо видео и два други изгледа, които показват i8 в пълния му блясък. Външността на втомобила с "крилатите" врати е значително смекчена в сравнение със студията, задницата изглежда по-малко "насечена". Интериорът на новото BMW i8 предлага тесни спортни седалки и волан с три лъча и светеща емблема. Погледа на водача е привлечен от два кръгли цифрови дисплея. В средата на извитото табло на видно място се откроява екрана на навигационно-развлекателната система.
В предната си част BMW i8 е с подчертано аеродинамично оформление. Стандартните фарове са оборудвани с LED дневни светлини, но очевидно без "ангелски очи". Най-голямата промяна между BMW i8 от 2011 г. и i8 на 2013 г. може да се види в профила.
BMW i8 губи стъклените си врати
Стъклените врати са заменени с конвенционалните врати. Вратите се отварят напред и нагоре в стил класическа гилотина – студията предоставяше по-лесен достъп през двукрили врати, захванати за предните колони. Позицията на страничните огледала също е променена. Сега огледалата са поставени на вратата и не далеч от края на предните колони.
В задната част промените на BMW i8 не правят толкова силно впечатление. Огромният дифузьор е вече минало. Разбира се елементите на каросерията заедно със задното стъкло осигуряват добра задна панорама и напомнят на IAA студията от 2009 година. В серийната версия тези свободно стоящи елементи има вероятност да се слеят с каросерията. Междувременно задните светлини вече са достигнали серийната си форма.
С BMW i8 баварският автомобилен гигант ще представи на пазара през 2013 г. втория модел на подмарката i след BMW i3.
BMW i8 - суперспортен хибрид
Но за разлика от BMW i3 суперспортният автомобил, който беше представен на изложението IAA през 2009 като BMW Vision Efficient Dynamics, не е изцяло електрически. В спортния Plug-in-хибрид наред с двата електрически мотора с 130 к.с. тупти сърцето на бензинов мотор с три цилиндъра, 1,5 литра обем и 223 к.с.
Студията от IAA идва също така и с модификацията от трицилиндров турбодизелов двигател с обща мощност от 356 к.с. и максимален въртящ момент от 800 Нм. По данни на BMW стрелката ще забие на 100 само за 4,8 секунди. Средният разход на гориво от 3,76 литра и общият пробег на спортното чудо е вече 700 км. Доколко той ще може да се внедри в ежедневието все още е под въпрос. Също така остава под въпрос дали концептуалният автомобил е 1:1 приложим на практика. Но леко замаскираният прототип говори недвусмислено за впечатляващ външен вид.
Възможна цена за i8: 200 000 евро
Подобно на i3, така и при BMW i8 са използвани леки конструкции от въглеродни влакна, които ще олекотят каросерията, но ще я запазят стабилна. Вътре BMW i8 е оборудвано с интуитивен дисплей и интелигентни помощни системи. И не на последно място, вероятната цена от 200 000 евро трябва да бъде оправдана.