Първа среща с открития вариант на футуристичния хибриден модел на BMW
BMW i8 несъмнено е автомобил, с който никога и никъде няма да останете незабелязани. Малцина са дори суперспортните модели, успяващи да привлекат повече внимание върху себе си в сравнение с алуминиево-карбоновия авангардист с plug-in хибридно задвижване от Мюнхен. Дали има начин един автомобил, чиято външност и конструкция го определят по-скоро като футуристична с разрешение за движение по цивилните пътища, отколкото като стандартен сериен модел, да се превърне в още по-мощен магнит за погледите на публиката? Очевидно има – и този начин е купето с „крилати“ врати да еволюира в… роудстър с „крилати врати“.
Център на внимание
Усещането да се намираш в кокпита на тази машина, докато пътуваш по крайбрежен път, без значение дали шофираш или изпълняваш ролята на пасажер, е като да си част от филмова продукция. Няма две мнения по въпроса, че карането на кабриолет винаги носи със себе си специална емоция, но тук става дума за нещо много по-различно – и много по-силно. Не вятърът в косите, не близостта до природата и не възможността да гледаш на света по един по-приятен и по-цветен начин са нещата, които правят пътуването с i8 Roadster единствено по рода си изживяване. Седейки буквално на педя от земята, в кокпита на този роудстър човек се чувства като в състезателна машина – при това такава, дошла по някакъв неведом път някъде от бъдещето. Хората, които срещате по пътя си, били те шофьори, мотористи, колоездачи, пешеходци или просто хора, намерили време да отморят в седящо или легнало положение, очевидно възприемат i8 Roadster по абсолютно същия начин – сякаш пред тях внезапно се е появил обект от научно-фантастичен филм.
15-секунден спектакъл
Самата процедура по отварянето и затварянето на електрически задвижвания текстилен покрив трае точно 15 секунди и може да се осъществява в движение със скорост до 50 километра в час, а за изпълнението й е достатъчно да задържите малък бутон, скрит под капак в задната част на централната конзола. Влизането и излизането в автомобила точно както и при закрития вариант изисква доста ловкост, но трябва да се признае, че при свален гюрук упражнението изглежда с една идея по-лесно за изпълнение.
Усъвършенстваната акумулаторна батерия позволява по-голям спрямо досега пробег изцяло на ток, който в реални условия без проблем достига стойност от порядъка на 40 километра. Водачът има на разположение режими на работа Eco и Comfort, а при желание за по-спортни усещания трябва просто да премести джойстика за управление на трансмисията наляво. Макар че, обективно погледнато, със своите сравнително тесни гуми i8 Roadster e eдин безспорно динамичен, но не точно спортен в класическия смисъл на това понятие автомобил – тук цялостната концепция е коренно различна от всичко останало, което предлага баварската марка и именно това прави модела изключително ценен сам по себе си.
Текст: Божан Бошнаков
Снимки: BMW