От Bosch заявиха, че работят интензивно с BMW, за да бъдат сведени до минимум последиците
BMW ще търси компенсация от Robert Bosch заради липсващи части за модели, включително най-продавания седан от Серия 3, което доведе до спиране на производството в Германия, Китай и Южна Африка.
Липсата на кормилни съоръжения, доставяни от Bosch, най-големия доставчик на автомобилни части в света, означава, че в някои немски заводи производството на автомобили е ограничено, докато предприятията в Тиекси, Китай и Рослин, Южна Африка спряха напълно работа или разшириха планираните прекъсвания, каза в понеделник търговският шеф на BMW Маркус Дюсман.
От Bosch заявиха, че работят интензивно с BMW, за да бъдат сведени до минимум последиците. Нарушаването на ритъма на доставките се дължи на италианска компания, която осигурява кутиите за електронните системи за кормилно управление на Bosch, твърди базираната в Щутгарт, Германия компания. Тя е изпратила свои служители в Италия, за да помогнат за разрешаването на проблема възможно най-скоро.
Възникналият проблем е последният удар за Bosch. Авторитетният производител, който вече е на прицел заради ролята му в скандала за измамите с дизелово гориво на Volkswagen, миналата седмица бе обявен за съучастник в дело срещу General Motors, като повдигат въпроси за ролята на немската компания в кризата.
Финансовите загуби от недостига на доставки е трудно да бъдат изчислени, тъй като прекъсването продължава и не е ясно кога производството може да бъде възстановено нормално, заяви говорителят на BMW Михаел Ребсток. Въпреки това пропуснатите сглобени автомобили обикновено се компенсират чрез добавяне на допълнителни смени.
Затрудненото снабдяване възпрепятства производството на компактните модели от Серия 1 и Серия 2, както и Серия 4 купе, докато по-големите модели, включително флагманският седан Серия 7 и спортните автомобили на BMW не са засегнати от този проблем.
За BMW спирането е нежелано отвличане на вниманието. Рентабилността на автомобилни производител спадна през първото тримесечие, тъй като базираният в Мюнхен концерн обнови ключови модели и увеличи разхода за нови технологии, за да намали разликата в продажбите в премиув сегмента с Mercedes-Benz. През първото тримесечие на годината BMW достави 5,2% повече автомобили в сравнение с миналата година, в сравнение със скока от 16% скок на Mercedes, който през миналата година за пръв път от десетилетие изпревари конкурента си.
"Уверен съм, че Bosch скоро ще овладее текущите проблеми с доставките", каза Дюсман. "Като един от нашите най-големи, дългогодишни и като цяло много надеждни доставчици нямаме съмнение, че компанията е способна да се справи с тази трудна ситуация".