Електрическият кросоувър ще бъде произвеждан в завода в Динголфинг през 2021 г.
Електрическият кросоувър, известен на етапа на разработка като BMW iNext, получава името BMW iX в производствена форма. Немците казват, че това е първият модел, базиран на модулен мащабируем набор от инструменти за бъдещето, разработен от BMW Group и фокусиран върху преинтерпретиране на дизайн, стабилност, удоволствие от шофирането, гъвкавост и лукс.
Структурата на каросерията използва алуминиева космическа рамка в комбинация с карбонова клетка от въглеродни влакна. Умният електрически автомобил също използва интелигентни материали: всеки е точно там, където работи най-добре.
Приликата на серийния автомобил с концепта Vision iNext е доста повърхностна, но въпреки това, както отвън , така и вътре, iX се откроява сред SUV моделите на марката.
Електрическият автомобил ще бъде произвеждан в завода в Динголфинг през втората половина на 2021 г., а глобалните продажби ще стартират в края на 2021 г.
Оформлението е съвсем очаквано за съвременен електрически автомобил: батерията заема пространството между осите, по един електродвигател е монтиран отпред и отзад. Технологията BMW eDrive от пето поколение не използва редки изкопаеми суровини.
В сравнение с по-малкото BMW iX3 (286 к.с., 400 Нм, задно задвижване, 6,8 сек до 100 км/ч, 80 кВтч, 460 км WLTP), електрическият iX ще бъде много по-динамичен. Предварителните показатели са както следва: сумарната мощност на двигателите ще надвишава 370 кВт (503 к.с.), а ускоряването до 100 км/ч трябва да отнема по-малко от 5 сек. (Числата могат да бъдат коригирани с наближаването на началото на производството.)
Необичайни елементи в интериора: многоъгълен волан и извит дисплей. Принципът shy tech („срамежлива техника“) се прилага към уредите, тоест минимализъм и появата само на това, което е необходимо пред очите. Head-up дисплеят е интегриран в предния панел, така че е почти невидим.
Батерията с високо напрежение в BMW iX съдържа над 100 кВтч енергия, която би трябвало да е достатъчна за повече от 600 км в цикъл на WLTP със среден разход под 21 кВтч на 100 км. Високоскоростното зареждане (до 200 кВт) „зарежда“ батерията с 10 до 80% по-бързо, отколкото за 40 минути. През първите 10 минути се „запълват“ над 120 км пътуване. Също така има възможност за зареждане от Wallbox (11 кВт). В този случай батерията ще се бъде заредена до 100% за 11 ч. Коефициентът на въздушно съпротивление 0,25, който е доста добър за SUV, също допринася за ефективността .
Особен интерес предизвикват кристалните бутони за регулиране на седалките, циферблата за мултимедийната система, превключвателите на режимите, барабана за регулиране на силата на звука. Салонът е интересен и при липсата на централен тунел и панорамен покрив с електрохромно стъкло на основата на течни кристали в полимерна матрица (PDLC, Polymer Dispersed Liquid Crystal).
Автомобилът претендира за най-мощните сензори и най-бързата обработка на данни сред цялата актуална моделна гама на марката, поставяйки основата за усъвършенствани възможности за автономно шофиране, както и готовност за работа с 5G мрежа, интензивно използване на естествени и рециклирани материали.
Като цяло BMW iX е един вид флагман, предвещаващ еволюцията на други автомобили от марката. Добавяме, че SUV-ът използва елементи от платформата CLAR, известна със средните и големите седани и кросоувъри на марката. Но до 2025 г. концернът BMW ще има нова архитектура, от самото начало само за електрическо задвижване.