Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

BMW IX3 (2021): Изцяло електрически SUV модел

10.07.2018 18:06

Информация и снимки за бъдещия електрически всъдеход на баварците.

Шефът на BMW Крюгер неотдавна обяви, че към 2025 г. концернът ще предлага на пазара дванайсет изцяло еулектрически модела. Един от „бандата на 12-те” е BMW iX3, който в началото на 2018 г. беше представен като концептуална студия на автосалона в Пекин. SUV моделът ще се произвежда в Китай. 

Защо iX3? Хората от BMW поставят на електрическите си автомобили едно допълнително „i“ и съответно са си осигурили правата върху названията от  „i1“ до „i9“ и съответно от „iX1“ до „iX9“ за SUV/кросоувър моделите. В бъдеще те ще могат да бъдат разпознати по специфичното „i“-лого на калниците и върху задната част и ще бъдат изградени на базата на гъвкава и усъвършенствана архитектура, подходяща за конструкции с предно, задно и двойно предаване.

Отворена решетка в iX3 Concept

Така в съответния модел ще може да бъдат интегрирани двигатели с вътрешно горене, plug-in хибридна система или изцяло електрическо задвижване с батерии. 

Електрическата версия е оптимизирана по отношение на теглото, мащабирането и компактността. Електромоторът, трансмисията и силовата електроника са събрани в общ компонент. Като специфична особеност от BMW посочват факта, че новите електродвигатели вече не се нуждаят от редкоземни елементи. 

Бъбрековидната решетка на BMW iX3 е с нова форма, отворена към средата и закрите от вътрешната страна. Това се отразява добре на аеродинамиката и би трябвало да бъде възприето като стил и в серийните модели. Все още е под въпрос дали стилово определящите „бъбреци” ще бъдат осветени в синьо и в серийния електрически X3. При студията синият цвят преминава по страничния праг до задната престилка с интегриран дифузорен елемент. Нови, аеродинамично оптимизирани джанти изпълват визуално калниците. 

iX3 Concept има автономен пробег 400 км

В студията, показана в Китай, конструкторите от BMW са вградили електромотор от пето поколение. Според производителите той има мощност 270 к.с. (200 кВт) и се захранва от високоволтова батерия с капацитет 70 кВтч. Автономният пробег, измерен по стандарта WLTP, е над 400 км. За бързо зареждане на специални станции с мощност до 150 кВт в BMW iX3 е монтиран новоразработен контролен блок (Charging Control Unit). Твърди се, че при такова зареждане акумулаторът се запълва в рамките на 30 минути. 

Маскирано BMW iX3 с акумулаторна батерия в подовата конструкция

От месеци хората от BMW  изпитват iX3 и нашият специализиран в шпионските снимки фотограф засне няколко пъти серийния модел. Визуално iX3 се отличава от Х3 по вратичката за зареждане на предния ляв калник. Зад нея се крие гнездото на зарядната система. Освен това електрическият Х3 няма ауспухови тръби отзад. На снимките добре се вижда пакета батерии под дъното на каросерията. При серийната версия той би трябвало да е подходящо облицован. 

Относно серийната задвижваща система на BMW iX3 информацията засега е сравнително оскъдна. На всеки мост работи отделен електромотор, капацитетът на литиево-йонната батерия би трябвало да е, както при студията, 70 кВтч и да стига за около 400 км пробег. 

Новото BMW iX3 ще бъде пряк конкурент на Mercedes EQC, който според първоначална информация ще има автономен пробег около 500 км. Наред с чисто електрическия Х3 BMW ще предлага и plug-in версия на SUV модела. 

BMW ще произвежда iX3 в Китай

През юли 2018 г. между BMW и джойнт венчър партньора Brilliance Automotive (BBA) е подписан дългосрочен рамков договор. В резултат BBA ще повиши капацитета на двете си производствени предприятия в Шенян (провинция Ляонин) на общо 520 000 автомобила BMW. Към тях от 2020 г. ще принадлежи и моделът BMW iX3, който ще бъде изнасян за пазари извън Китай. Освен с двата автомобилни завода BBA ще разполага със завод за двигатели, а след това и с фабрика за акумулатори за електрифицирани автомобили BMW, които ще бъдат произвеждани в Шенян. Това е първата фабрика за акумулаторни батерии в Китай, принадлежаща на производител на елитни автомобили. 

Коментари
comments powered by Disqus