Баварците наричат iX3 първия електрически автомобил за спортна активност (SAV)
Стартът на електрическия кросоувър BMW iX3 е планиран за 2020 г., а днес компанията разкри редица предварителни параметри на серийната версия на автомобила. Те се различават от тези, които бяха обявени за концептуалния автомобил, при това за добро. И така, мощността на електродвигателя преди беше посочена като 272 к.с., а сега - 286 к.с., максималният въртящ момент (400 Нм) е добавен към базата данни, а пробегът с едно зареждане в цикъл WLTP е увеличен от 400 км на повече от 440 км.
Баварците наричат тествания на сняг iX3 първия електрически автомобил за спортна активност (SAV), въпреки че компанията има опит в създаването на кросоувър с батерия: през 2013 г. BMW Brilliance JV пусна на пазара Zinoro 1E, построен на базата на X-One.
Електродвигателят IX3 е комбиниран в един блок съссиловато електроника и редуктор и задвижва задните колела. Плоската батерия заема място под пода, без да засяга пространството в салона или багажника на Х3.
За последния параметър трябва да се благодари за ниската консумация на енергия (забележимо по-малко от 20 кВтч / 100 км в цикъл WLTP ) и нова задвижваща батерия. В концепта капацитетът й беше посочен като 70 кВтч, а в серийното BMW iX3 ще бъде 74 кВтч. А тук практически е посочен използваният обем енергия, а не пълният капацитет, който понякога се се оперира от производителите. В призматичните литиево-йонни батерии се използва обещаващата технология NMC-811 (катодът съдържа никел, манган, кобалтов оксид в съотношение 8: 1: 1). Той осигурява 20% повече енергия на килограм тегло на клетката от батериите от предишното поколение, използвани в моделите на BMW сега.
Балансът на CO2 за целия жизнен цикъл на iX3 в Европа, включително закупуването на суровини, веригата на доставки, производството, експлоатацията и преработката, е с 30% по-добър от този на дизела X3 sDrive 20d, изчисли компанията. И ако бъде зареждан само с електричество от възобновяеми източници, предимството на електрическия автомобил нараства до 60%.
Заедно с електродвигателя без редки метали такава батерия съставя пето поколение в задвижващата система на eDrive BMW, която немците оценяват като ефективна и гъвкава за различните модели. Както батерията за iX3, така и самият SUV ще бъдат произвеждани от BMW Brilliance Automotive JV в Шенян, за всички пазари, а не само за Китай. Иновация е веригата за доставка на кобалт и литий за двигателни батерии. За първи път BMW ще ги придобива самостоятелно, след което ще ги прехвърли на производителя на клетките. В допълнение, iX3 батерията е проектирана предварително за втори експлоатационен живот като стационарно устройство, което би трябвало да има благоприятен ефект върху общите ползи за околната среда от проекта.