През май баварците продадоха 3150 автомобила и излезе на челно място в премиум сегмента
В края на май BMW излезе на първо място по продажби в премиум сегмента на руския автомобилен пазар пред Mercedes-Benz. Баварската марка продаде 3150 автомобила, което е с 8% повече за същия месец на 2018 г. Съответните данни са представени от Асоциацията на европейските предприятия (AEБ).
Mercedes-Benz, чиито продажби паднаха с 4%,отиде на второ място с 3102 продадени коли. На трето място е марката Lexus, чиито нови регистрации намаляха с 15% - до 1764 единици. Audi се класира на четвърто място с показател от 1217 единици (-8%), а Volvo затваря петицата в премиум есгмента, като шведите продадоха 661 автомобила (-7%).
Що се отнася до масовите марки, ситуацията остава без големи промени. Лидерството продължава да държи местната Lada, която продаде 28 739 автомобила - почти същото количество като преди година. Следва Kia с 19 461 нови регистрации (-1%), а Hyundai е на трето място (14,891 единици, -6%).
През май в Русия са продадени 137 624 нови автомобила - с 6,7% по-малко в сравнение със същия период на миналата година. По този начин пазарът за трети път в годината отчита спад, който се превърна в най-значимия през последните две години.