Подвижно автомобилно кино на Amazon в луксозния клас
Пътниците на задните седалки в новото BMW Серия 7 ще могат да се наслаждават на кино веднага щом потеглят: на огромен 8K сензорен дисплей със съдържание от Amazon.
Изложението CES всъщност се върти около класическата потребителска електроника, като смартфони, телевизори или прахосмукачки роботи. От няколко години производителите на автомобили също откриват за себе си панаира в Лас Вегас и представят там своите електронни луксозни стоки. В съответствие с това тази година BMW предоставя частична информация за своя флагман от луксозния клас, който би трябвало да излезе на пазара към края на годината.
Въпреки че хората от фирмата се опитват да отричат, че техниката е предназначена за новата Серия 7, най-късно когато заемем място в напълно камуфлажния автомобил, става ясно: това трябва да е новата Серия 7.
8-K сензорен дисплей отгоре
Специален момент наред с щедрото, но стандартно за класа пространство и много удобните седалки е забавлението на задните места, наречено Theater Screen. Ако досега пътниците на задната седалка обикновено имаха малък екран пред носа си, в бъдеще моделът на BMW от луксозния клас ще предоставя голям екран, който може да се спуска от (тавана) небето, и по-точно: 31-инчов 8K сензорен дисплей във формат 32:9 с 5G връзка, HD уебкамера, 128 GB памет, Bluetooth слушалки и сензорни дистанционни управления с размер на смартфон във вратите, с които киноекранът може да се командва и в легнало положение.
Който си мисли, че там би трябвало да се работи, греши. Вместо да интегрира календар, електронна поща или дори Excel и Powerpoint, BMW кани на борда технологичния гигант Amazon, който трябва да осигурява забавление. Така че в бъдещата Серия 7 е налице всичко, което стикът на Amazon Fire TV предлага за домашния телевизор: видео платформата Prime, спортният стрийминг DAZN и много игри, които магазинът за приложения на Amazon може да предложи. Повече от 30 високоговорителя също ще осигуряват изживяване като в киносалон. Два от тях са разположени в задните седалки и със своите басове трябва да генерират т.нар. 4D звук и по този начин да засилят усещането за кино.
Няма обзор назад
Говорейки за усещания: под въпрос е какво усеща шофьорът, когато носителите на Оскар мигат по екрана. Защото освен звука той не получава нищо от кино изживяването. Освен това дисплеят напълно блокира гледката през огледалото за обратно виждане. Твърди се, че екранът може да се прибира бързо от водача с натискане на бутон, но е съмнително, че в ежедневието е възможно това да става достатъчно бързо.
Но размерът на дисплея не е проблем единствено за водача. За да не бъдат разсейвани или заслепявани движещите се отзад, BMW използва за щората на задното стъкло малко по-плътна тъкан. Веднага след като мониторът се спусне, тя се развива надолу автоматично.
Заключение
С повече от една функция за видеоразговори киноекранът едва ли ще обогати ежедневната работа на задната седалка в новата Серия 7. Може би това е нещо добро - тъй като екранът на мобилното кино така или иначе няма да отговаря на указанията за защита на данните на повечето компании.
Текст: Лука Лайхт
Снимки: BMW, Щефан Балдауф