За юбилея си M GmbH ще предложи наследник на прочутия „батмобил“ в ограничен тираж
BMW обявява още един ексклузивен специален модел за годишнината на M GmbH. Новият CSL е базиран на M4 CSL, а по отношение на формите почива върху концептуалния автомобил 3.0 CSL Hommage от 2015 г.
За много фенове BMW 3.0 CSL – наречен „батмобил“ – е една от дизайнерските икони на баварската марка. През 2015 г. BMW почете легендарното олекотено BMW с концептуалния автомобил 3.0 CSL Hommage. За 50-ия рожден ден на M GmbH, изглежда, ще има законен наследник на 3.0 CSL. В малка серия от 50 бройки, базирани на новия M4 CSL, и срещу абсолютно изключителна цена.
Нова предна и задна част
Шефът на BMW M GmbH Франсискус ван Мел сега предлага първа предварителна представа с три тийзър изображения чрез акаунта си в Instagram. Те показват изцяло преработено отпред и отзад BMW M4 CSL в камуфлажна опаковка. В сравнение с известния ни M4 CSL „бъбреците“ отново са се смалили значително, имат класически решетки и оставят в долната част на престилката място за нови въздушни отвори, фланкирани от два кръгли въздуховода отляво и отдясно. Капакът без дълбоки вдлъбнатини сега се простира до горния край на „бъбреците“. Предният спойлер е без допълнителни аеродинамични елементи.
Изгледът отзад също има напълно самостоен облик. Над задния ръб на покрива е поставен спойлер, а върху капака на багажника е разположен още един мощен въздушен дефлектор. И двата елемента са алюзии за оригиналния 3.0 CSL. Задният капак от своя страна е изцяло преработен. Регистрационният номер е свален надолу в престилката, която обрамчва четирите изпускателни тръби с новопроектиран дифузорен елемент.
Механична скоростна кутия и задно предаване
От ауспусите излизат отработили газове, произхождащи от трилитров редови шестцилиндров мотор с битурбопълнене. Въпросът за мощността му остава напълно открит. Всъщност от такъв специален модел би трябвало да се очаква увеличена мощ – тоест повече от наличните в M4 CSL 550 к.с. и 650 Нм. От друга страна, надписът 6MT FTW отзад е указание за механична скоростна кутия с шест предавки. Тук големината на въртящия момент би трябвало да постави границата и всъщност да забрани по-нататъшно повишаване на мощността. Освен това в новия специален CSL очакваме и чисто задно предаване. То е по-подходящо и с оглед на историческия образец.
Новото BMW 3.0 CSL със сигурност няма да е евтино. Първоначалните оценки варират от 600 000 до 750 000 евро за брой. Въпреки това тези съкровища за колекционери сигурно ще намерят своите купувачи. Все пак M4 CSL, който струва 165 200 евро и е ограничен до 1000 бройки, вече е напълно разпродаден.
Текст: Ули Бауман
Снимки: BMW, Даниел Дайзенрот