Върховият модел на Серия 2 е в края на развойната фаза и съвсем скоро може да го очакваме по пътищата и пистите.
Малкото спортно купе с вътрешното означение G87 ще бъде пуснато на пазара в края на 2022 г. за моделната 2023 г. И подобно на предшественика, задният мост се задвижва от трилитров редови шестцилиндров двигател. Подробни снимки на тестовия модел може да видите в нашата галерия.
Над 400 к.с.?
При предходното поколение F87, под капака работеше модифицирана версия на N55 двигателя с 370 к.с., докато по-новият и разработен от "М" дивизията S58 ще задвижва новото M2. Тази битурбо симфония е добре позната от BMW M3 / M4 (G80) и е вероятно да постига 420 к.с. в M2 Coupé (Competition M2: около 440 к.с.) - за да запази дистанцията до по-големите си братя с 480 до 510 к.с.
Купето се базира на платформата CLAR (модулна платформа), тоест е близък родственик на трета серия и Z4, за разлика от другите представители на Серия 2 с напречен двигател и предно задвижване, които се базират на платформата UKL. Все още е под въпрос дали S58 ще се предлага с ръчна шестстепенна скоростна кутия или само с осемстепенен спортен автоматик.
Без гигантска решетка
Дори под сериозния камуфлаж се забелязва, че новият модел няма да притежава нашумелите напоследък огромни "бъбреци". Дизайнът се придържа към класическите пропорции с дълъг капак и класически линии. Двигателят също така вероятно е изнесен зад предния мост за балансирано съотношение на теглото и оптимално пътно поведение. Карбоновият таван е също толкова видим на тестовата кола, колкото и алуминиевите джанти, които познаваме от BMW M4 Competition. Зад тях се крият големите спирачни апарати. M2 също получава аеродинамично проектираните странични огледала, модифицирана извивка на Хофмайстер и обтекаеми дръжки на вратите. Отзад правят впечатление спойлерът на капака на багажника и централно разположената изпускателна система с двойни накрайници. Под камуфлажа все още се крие дифузьорът.
Лазери проправят път в нощта
За разлика от големите си събратя, M2 идва с широка, но не особено внушителна решетка. Тя е оградена от тънки LED фарове, които по избор могат да дойдат и лазерни светлини. Вътре водачът на спортното купе седи на подчертано спортна седалка, държи спортен волан, гледа дигитален кокпит и се наслаждава на различни M елементи, както и на карбонови и алуминиеви покрития. Новото M2, както и останалите варианти на Серия 2, ще се произвежда в завода на BMW в Сан Луис Потоси в Мексико. Производството е планирано да започне в края на 2022 г.