Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

BMW M240i Coupé: Ултравиолетово

09.03.2022 18:30

Зад волана на едно купе, което изповядва по забележителен начин ценностите на BMW

Нещата стават напълно ясни още с агресивните нотки в дизайна, а феноменалният шестцилиндров двигател под предния капак отстранява и последните следи от съмнения и колебания – новата „двойка” има уникално място в класа на компактните спортни модели и е директно обяснение в любов към верните фенове на BMW.

Внушителни калници, мощно изпъкнал “powerdome” на предния капак и широко разтворени ноздри с активни щори на радиаторната решетка. Човек трябва да е напълно сляп, за да не долови къде се прицелва новата двойка. Компактното спортно купе излъчва есенцията на класическия баварски спортен дух – концентриран аромат, който и без огромните „бъбреци” на четворката ни пренася във времената на 2002 Turbo. Добавете към това самоуверените пропорции, отчетливите детайли и откровено закачливото тъмновиолетово лаково покритие „Thundernight” и ще хванете яркочервената нишка, свързваща новия модел с характера на първия M3 и с този на съвсем неотдавнашните M135i и M235i. А най-хубавото от всичко е това, че екстровертният характер на новия M240i е добре подплатен – моделът с две врати е единственият представител на многобройната вече фамилия на първата и втората серия на BMW, който получава разрешение да си играе с играчките на батковците от горния клас. А освен избор между задно и двойно предаване, това означава и възможност за монтиране на шестцилиндров двигател под предния капак.

На пръв поглед тази стъпка на маркетолозите в Мюнхен поражда някои въпроси, но със сигурност е плод на внимателна преценка и изчисления – оказва се, че почти една трета от клиентите на предходното поколение са инвестирали в шестцилиндрови машини, което вероятно ще спаси M240i от съдбата на нискотиражна екзотика. За малко над 100 000 лева човек получава трилитров мотор с 374 к.с. в комплект с осемстепенна автоматична трансмисия и система за двойно предаване. Доста прилична сделка както на фона на (липсващите) директни конкуренти, така и на възможностите на досегашния M2 Competition с 410 к.с., който според BMW е с една десета по-бавен от M240i в спринта от място до 100 км/ч. Още по-сериозни аргументи в полза на новия модел са здравата прегръдка на перфектно позиционираната седалка на водача и отличната ергономия зад волана – благодарение на тях двойката залепва като ръкавица и прави ръста по отношение на теглото и външните размери също толкова маловажни, колкото относително ограничената видимост от мястото на водача и особеностите на цифровото арматурно табло.

Както при повечето расови спортни автомобили, натискането на стартовия бутон и преместването на скоростния лост в позиция „D“ изтласква споменатите по-горе подробности на втори план, а натискът върху десния педал и гласът на редовата шестцилиндрова машина окончателно освобождава съзнанието от тях. Турбомоторът е истинска класика като звук, афинитет към оборотите и желание да се втурне напред. Това е повод за радост, а както е известно, щастието и радостта нямат цена.

Желязна хватка в кадифена ръкавица

Акселерацията при всички ключови параметри на ходовата част – междуосие, предна и задна следа, дава също толкова положителен ефект, колкото и технологията на амортисьорите, които реагират с различна твърдост в зависимост от промяната на хода. Топмоделът разполага серийно с 19-цолови колела, спортен диференциал и усилена спирачна система, които наред с увеличената коравина на каросерията и перфектното разпределение на теглото между двата моста също се отразяват положително на динамиката в поведението на пътя. В основата си характерът на M240i е неутрален с осезаемо активен уклон, автомобилът се контролира прецизно и с лекота със спортната кормилна уредба и в режим „Sport Plus“ позволява лека игра със задната част – свобода, която може да се дозира фино и не налага напускане на зоната на контрол и комфорт на водача. За относително стегнатите си настройки, окачването също се справя добре с комфорта на возене.

По-скоро умерени са плюсовете, които леко нарасналите в сравнение с предходния модел размери са донесли по отношение на комфорта при ежедневна употреба – купето с две врати е запазило своя компактен формат, което се усеща най-вече от пътниците на индивидуалните седалки на задния ред, а за разлика от значително разширената гама от електронни системи за асистенция на водача, промените в багажното пространство са относително скромни. От друга страна, на пазара има безброй алтернативи за почитателите на тънките сметки и големите багажници, докато M240i заема уникална ниша в качеството си на компактно спортно купе с великолепен шестцилиндров двигател. И това е просто чудесно...

ЗАКЛЮЧЕНИЕ

Поведението на пътя и цялостния характер на новия M240i са изключително освежаващо и обнадеждаващо на общия фон изключение за всеки амбициозен почитател на динамичното шофиране – въпреки изцяло проникнатата си от електроника анатомия, компактният спортист на BMW се държи толкова класически аналогово, искрено и директно, колкото и своите легендарни предци. Поздравления!

Текст:
Мирослав Николов
Снимки: BMW

Коментари
comments powered by Disqus