По традиция баварските модели, които носят буквата „M” в означението си, са замислени много повече като стимулатори на сетивата на любителите на спортните автомобилни емоции, отколкото като продукт за хора със строго рационално мислене. Най-новият представител на тази специфична порода модели от Мюнхен е M3, който засега е само концептуална разработка, но отсега е напълно сигурно, че серийният модел ще бъде 99 % идентичен със студията.
Високооборотен V8 с 420 конски сили
Автомобилът, който седи пред вас, е най-мощната серийна „тройка” която е имало някога. Под алуминиевия преден капак с характерна издувка в средата и два допълнителни вентилационни отвора, работи високооборотен V8-двигател с 420 конски сили. Този четирилитров мотор е базиран на задвижващия V10-агрегат на M5 и М6, който в случая просто е във вариант с два цилиндъра по-малко. M3 се очаква без проблем да развива темпо от над 300 км/ч, но с оглед на философията на компанията, електронното ограничение ще остане непроменено на 250 километра в час.
Калници от пластмаса
Могъщият V8-двигател е „заобиколен” от разширени с 20 милиметра калници от пластмаса и от спортна предна броня с големи въздухозаборници, на която не е останало място за светлини за мъгла. В задната част на калниците отново се виждат типичните за M3 малки хоризонтални отвори, които имат по-скоро козметично, отколкото функционална стойност. Агресивните прагове се преливат в раздутите също с 20 милиметра (стоманени) задни калници, следата е разширена и отпред, и отзад.
Особен интерес буди използваното при покрива решение, който е направен от подсилена с въглеродни нишки пластмаса. Всяко от 19-цоловите колела пък от своя страна тежи едва девет килограма.
За оптимални аеродинамични показатели и по-точно за максимална стабилност при високи скорости се грижи комбинацията от залепения на ръба на капака на багажника миниатюрен, но извънредно ефективен спойлер, внушителния дифузьор в задната броня, разположен над четирите кръгли накрайника на ауспуховата система, както и помти напълно „облеченото” дъно на автомобила. От полза на аеродинамиката са и специалните огледала, които както при подобие на топверсията на поколението E36 са със специално закрепване на тънки двойни елементи.
Този път обаче, BMW се отказа от вграждането на секвенциалната трансмисия SMG в новото издание на М3. Oтначало моделът ще се предлага само в комбинация с механична шестстепенна трансимисия, а по-нататък ще се появи и предавателна кутия с два съединителя. По подобие на М5, възможностите за настойки на ходовата част, системите за сигурност и двигателя са почти неизброими.
Цените на автомобила все още не са обявени, но отсега е сигурно, че той постепенно ще се разрасне в цяла гама от каросерийни варианти – очакват се купе, кабриолет, лимузина и дори комби Touring.