Под спортно-елегантната опаковка на този автомобил с митично означение определено не се крие нищо мекушаво или неистинско: Новото BMW M3 със своя V8 с 420 к. с. е базирано на и без друго доста нахъсаната трета серия в изпълнение купе, но е още по-екстремна във всяко отношение.
Всъщност този изключителен автомобил подсказва за своя характер още с външността си: застрашително изглеждаща предна броня, издутина на предния капак, 18-цолови колела, които изпълват докрай арките, достоен завършек на задната част с четирите полирани накрайника на изпускателната система, през които фамозният V8 дава гласност на дивата си природа.
Според класическите канони на баварците
Не може да има две мнения – това съвсем не е просто още по-мощна и „по-наточена” версия на серийното BMW 335i Coupе, а конкурент на расовите стопроцентови спортни модели. Последното впечатление се затвърждава още по-силно при поръчването на пакета M-Drivers Package, който осигурява на клиентите на M3 специален курс на обучение за екстремно шофиране и преместването на електронното ограничение на максималната скорост до 280 километра в час. Но дори и „обикновената” версия с ограничена до 250 километра в час може да се похвали със същата възхитителна динамика – класическият спринт до 400 метра отнема едва 13,1 секунди – на едно Ferrari F 430 му е необходима само секунда по-малко. Другата традиционна дисциплина – ускорението от място до 100 километра в час, се изпълнява за 4,9 секунди – значително по-лекият 911 GT3 се справя с това упражнение само с половин секунда по-бързо.
Наред с това, цената изглежда направо ниска в сравнение със споменатите конкурентни модели. M3 е брутална машина за каране, предлагаща феноменални възможности за спортно шофиране. Нищо ново под слънцето, може би ще кажете, същите неща ги можеше и предшественикът, особено в олекотеното си изпълнение CSL. Факт, само че коравият и безмилостен нрав на въпросната модификация с намалено тегло не предпологаше никакви компромиси и съответно комфортът беше като при състезателен автомобил – тоест почти никакъв.
Спортист, който не обръща гръб на комфорта
Новият модел няма за цел да лишава пътниците от поносим и дори приятен комфорт. Естествено, в този автомобил никога няма да се почувствате, сякаш летите с килимче, но за истински спортист М3 може да се похвали с доста фини маниери. При активиране на комфортния режим, настройките осигуряват чудесна возия, която е съвсем годна за дълги преходи. При избор на режима Sport нещата се променят коренно – тогава пътното поведение става като при състезателен модел, но и комфортът почти се изгубва, като по-сериозните сътресения понякога могат да доведат до кратка загуба на сцепление.
Характерът на двигателя на M3 има доста малко общо с класическите V8-агрегати от отминалите дни. Ако пилотът активира спортния режим, реакциите при подаване на газ са толкова спонтанни и светкавични, сякаш могат да се направляват само с мисъл. Това коя предавка е включена към даден момент, рядко играе съществена роля – тягата е прекрасна във всички оборотни режими.
Текст: Кристиан Бангеман, Божан Бошнаков
Снимки: Ахим Хартман
Оценка

BMW M3 Coupе
Що се отнася до характеристиките на двигателя и пътното поведение, М3 категорично играе в лигата на расовите спортни автомобили от висок клас. Наред с това, автомобилът предлага добра пригоденост за всекидневна употреба и учудващо приятен комфорт.
Технически данни
BMW M3 Coupе | |
---|---|
Работен обем | --- |
Мощност | 309 кВт (420 к. с.) |
Максимален въртящ момент |
--- |
Ускорение 0 – 100 км/ч |
4,9 сек |
Спирачен път при 100 км/ч |
37 м |
Максимална скорост | 250 км/ч |
Среден разход на гориво в теста |
15,0 л/100 км |
Базова цена | --- |
mercedes slr
haide vsi4li da napravim po 1na gonka da vidite kakvo pravi moq slr :]
m5Gpower
730 konq taka che dai tova C63AMG da vidish kakvo se kazva ma6ina,,,ne 4e imam neshto protiv AMG karal sum i mi haresva kak varvi
BMW M6
emi mislq da vi pokaja moqt M6 G-POWER.i vsi4ki s porsheta i mercedesi mogat samo da mu duhat na auspuha!!!! :)))))))
gost
B-) bmw si e bmw - honligana na patq no AMG-to ne pro6tava
tosho
bmw-to si e rasov spotist s atmosveren dvigatel ne kato mercedes AMG s turbo
ivan
skoro byah v ungaria po slujebana rabota i po pitya srestnah pistov motor ducati ime izprevari no sled kato vklucih v rejim sport bese vece viv vizduha.....
ivan
kvo govorite be ako iskate da vidite naistine sporten avtomobil elate v plovdiv i az da vi pokaja moya C63AMG
Ценител
Щом каниш-ще дойда,и аз с нова кола - но от следващия джакпот! ;)
станислав
Спечелих джакпота от тотото и ще си я купя заповядайте в Пловдив да я видите. :-D
hasan
ускорението от място до 100 километра в час, се изпълнява за 4,9 секунди – значително по-лекият 911 GT3 се справя с това упражнение само с половин секунда по-бързо.
станислав маринов
Боже, искам я
aleksi
ti vidql li si kvo pi6e polyvin sekynda! :-D
editor
Основателна забележка, второто определено е по-вярно, мерси за коментара 0:-)
juli
"се изпълнява за 4,9 секунди – само половин минута повече от 911 GT3" ili porscheto e mnogo bavno ili redaktora e prospal polvin minuta:)))