Надеждите на всички фенове на BMW, както и на маркетинговия отдел на компанията, че M3 GTS ще подобри качествено времената на M3 CSL на пистата „Нордшлайфе“, така и не се оправдаха. Баварският спортист спря хронометрите на 7:48 минути в теста на Sport Auto.
Резултатът е само с две секунди по-добър от този на E46 M3 CSL от 2003 г. При всеки случай обаче времената на M3 GTS съвсем не са за подценяване. За сравнение Lamborgini Gallardo Superleggera спира хронометрите на 7:46 минути, а Ferrari 599 GTB Fiorano – за 7:47, като разликата в цената между немския автомобил и италианските му съперници е повече от съществена.
Sport Auto публикува и резултатите от тестовете на „Хокенхайм“, като и там BMW M3 GTS се представя на ниво със своите 1:12.5 минути. Този резултат е по-добър с две десети спрямо Ferrari F430 и Audi R8, а същевременно изоставането спрямо Mercedes SL65 AMG Black Series е само три десети.
Под капака на M3 GTS се вихри 4,4-литров V8, базиран на 4-литровия аналог на „стандартната” M3. В резултат на увеличения работен обем максималната му мощност достига 450 к. с., което е с 36 повече спрямо стандартната единица. Седемстепенната M-трансмисия с двоен съединител, която също е претърпяла известни промени, позволява на спортното купе да закове 100 км/ч за 4,4 секунди. Максималната скорост е 305 км/ч, а еднокилометровият спринт се изпълнява за 22,5 секунди.
Окачването също е преработено, като набитото око със сигурност ще маркира моментално новите жълти пружини на койловърите с логото M. Твърдостта на амортисьорите, както и реакцията им подлежат на настройка. Новото окачване контактува с асфалтовата настилка посредством 19-цолови колела с гуми 255/35 на предната ос и 285/30 на задната.
Стандартната M3 така или иначе е преминала стабилна диета, за което свидетелстват решения като карбоновия покрив например, но GTS версията е с една стъпка напред - страничните стъкла отзад и задното са изработени от поликарбонат, отстранени са климатичната и аудио системите, както и навигацията, изпускателната система е титаниева, а спортните седалки са допълнително олекотени. В резултат общата маса на автомобила (оборудван с ролбар) е сведена до 1530 кг.
Купето на новия „баварец” може да бъде оборудвано с ролбар, инсталирани са също противопожарна система, ключ-маса и шестточкови колани (опция). Аеродинамичният пакет допълва модификациите с нови регулируеми преден сплитер и задно крило, заимствани от 320si на BMW в WTCC шампионата.
BMW ще произвежда M3 GTS само по поръчка, като цената за Германия е 136 850 евро. Първите доставки ще започнат през май догодина.
Aнонимен
1 минута по-бавно от рекорда...